yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 19 januari 2015 09:26

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 4 av Ghost Storie in Japan 

Hoppas ni gillar den :)


Seike's Perspektiv


Vi springer mot datorn där vi kan se allt ifrån kamerorna som Yohio hade på klockan och glasögonen och vi ser att han är i det övergivna huset som vi var i för inte så länge sen. "Jag visste det! Jag visste att Ray var där!" säger jag och ställer mig hastigt upp från stolen. "Tror ni dem är okej?" frågar Jenziih och tittar på oss. "Såklart de är. Dem är bara i ett läskigt ställe hos någon skum tant med någon spök flicka! Såklart de inte är idiot!" säger Linder. "Lugna ner, det här är inte rätt tillfälle att börja bråka på" säger jag och går emellan dem. "Men vad ska vi göra för att rädda dem?" frågar Tommy och tittar på dataskärmen. "Jag ringer och ser hur de mår." säger jag och tar fram min mobil och ringer till Yohio. 


Yohio's perspektiv


Jag hör hur min mobiltelefon ringer och jag svarar genast. "Seike är det du?" frågar jag skakandes. "Ja det är jag, men hur mår ni?" frågar Seike oroligt. "Bra....tror jag men snälla rädda oss. Enligt Ray så gör de folk till dokor!" säger jag skräckslaget. "Lugna dig, är det verkligen sannt?" frågar Seike. "Jag tror det, men kom nu" säger jag skakandes. Efter en stunds pratande så lägger vi på och jag tittar tillbaka på Ray. "De är påväg nu och ska rädda oss" säger jag och tittar på honom. Han nickar och ställer sig upp "det är fler folk här, Hizaki är här" säger han och pekar på honom. Jag går till Hizaki och pratar med honom (på japanska) och berättar att hjälpen är påväg. Han ler och nickar men efter en stund så hör jag hur dörren öppnas och den där tanten kommer in och släpar ut mig. "Släpp mig!" skriker jag och försöker slita mig loss. Hon tar mig till ett mörkt rum och där sitter flickan på en stol och tittar på mig "Du skulle bli en fin docka" säger hon med en väldigt flickaktig röst men endå kuslig på något sätt. "Va? Jag vill inte vara någon docka! Hjälp mig" skriker jag skräckslaget. Allt blir sen svart och jag vaknar upp efter ett tag och jag ser hur jag är i ett annat rum, måste vara flickans rum. Men jag kan inte röra mig eller säga något och hon sitter med mig i sitt knä och borstar mitt hår och nynnar på någon låt. *Snälla Seike, kom nu* tänker jag.


Seike's perspektiv


Vi kommer äntligen fram till huset och vi har polisen med oss som hjälp. Vi knackar men ingen öppnar så vi sparkar upp dörren och springer in. "Vad gör ni?" skriker tanten och går mot oss. "Vi vill ha tillbaka våra vänner och alla andra ni har tagit" skriker jag ilskett. Hon tittar på mig skakandes på huvudet "Du är ju helt sjuk i huvudet" Skriker jag och springer in i huset och letar efter de andra, jag hittar snabbt rummet där alla är och Ray springer ut och kramar mig "Jag visste att ni skulle hitta mig" säger han. Jag nickar och kramar tillbaka "Men vart är Yohio?" frågar jag. Han suckar och pekar på flickan. Jag tittar på henne och hon sitter i soffan med Yohio i sitt knä och han verkar inte kunna röra sig men jag ser ändå rädslan i hans ögon. "Ge mig min vän" säger jag och går mot henne. "Nie, min docka" säger hon och kramar honom. "Nej han är ingen docka, han är min kompis" säger jag och tar tillbaka honom. Hon gråter och försöker ta tillbaka honom. Polisen tar henne och tanten, vad som hände med dem sen vet jag inte. 


Yohio hamnar på sjukhus och de lyckas hjälpa honom och han får sina rörelser tillbaka. "Tack Seike, och ni andra för att ni rädda oss" säger han. "Det var så lite, men vad vore Seremedy utan Yohio och Ray?" ler jag. Dem ler och nickar och vi gör oss sen berädda inför nästa spelning.


Så det var del 4 av Ghost Storie in Japan :)

Vad som händer får ni se i nästa avsnitt^^


Mata nee!


//Kawaiitjejen

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards