yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 6 juli 2015

Omoide

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 6 juli 2015 18:06

Konnichiwa!^^ 


Här kommer min nya novell, och den heter Omoide


Det är japanska och betyder minnen


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Jag ligger och vänder och vrider på mig, efter en stund sätter jag mig snabbt upp i sängen. Jag andas snabbt och svetten rinner över kroppen, "Varför hemsöker denna mardröm mig?" viskar jag och lägger handen över pannan. Jag kliver ur sängen och går ner till köket, jag går in i köket och tittar på klockan. "01:00, de märker nog inget om jag gör tea" säger jag tyst och sätter på vattenkokaren. Efter en stund är teat klart och jag sätter mig vid bordet och dricker, den här mardrömmen har förföljt mig i 3 år nu. I drömmen så blir jag bortförd från en familj och jag ser ut att vara 3 år. Men jag kan inte minnas att något sånt har hänt mig som barn, jag sitter länge och tänker på drömmen medans jag dricker mitt tea. "Yohio?" hör jag sen en röst säga, jag vänder mig om ser pappa. "Vad gör du uppe nu?" frågar han. "Jag hade drömmen igen" säger jag och tittar på honom. Han nickar sakta, han har kort blont hår och gröna ögon, "Du får dricka upp ditt tea men sen måste du sova, du har konsert imorgon" säger han. Jag nickar sakta och ser honom gå mot sovrummet igen, jag dricker mitt tea och tittar ut igenom fönstret och tänker på drömmen. Efter en stund har jag druckit upp och ställer undan koppen. Jag går sen mot mitt rum och lägger mig på sängen, efter en stund somnar jag. Jag vaknar nästa morgon av att mamma väcker mig, "Du måste upp nu" ler hon och smeker mig på huvudet. "okej" säger jag och gäspar. Jag sätter mig upp i sängen och går sen sakta ner till köket, jag sätter mig vid bordet och äter frukost. "Vart var konserten nu igen?" säger jag och tittar på pappa medans jag äter en macka. "Stockholm" svarar han. Jag nickar sakta och äter min macka, efter en stund blir jag klar. "nu mot bilen" ler mamma och går mot bilen. Jag nickar och följer efter, vi sätter oss i bilen och åker iväg. Efter en stund kommer vi fram, jag kliver ur bilen och går mot sminkrummet. Jag klär på mig kläderna och sätter mig sen på en stol och blir sminkad. "Gör nu ditt bästa" ler mamma och tittar på mig medans jag blir sminkad. "Jadå" ler jag. Efter en stund är jag klar och ska snart gå upp på scen.

 

(ser ut som på bilden)


Efter en stund går jag upp på scen, där står massor skrikande fans. Jag ler "är ni redo?" ropar jag. "Ja!" skriker dem. Jag ler och börjar sjunga Revolution, jag hoppar omkring på scen och sjunger och dansar. De skriker och tittar på mig, en del håller i mobiltelefoner och tar bilder och filmar. Efter ett par låtar så sjunger jag den sista låten och det är Sky Limit. "Tack för den underbara konserten" ler jag efter jag sjungit låten och tittar på dem. De skriker och tittar på mig, "Om ni går bort dit så kan ni få autografer och bilder" säger jag sen. Efter en stund går jag av scenen och går mot det lilla bordet, det tar inte alls lång tid innan det är en lång kö med fans. Jag signerar skivor, posters och allt möjligt. En del vill ta bilder också eller få en kram, efter en stund står en rödhårig tjej framför mig, hon har bruna ögon och färgglada kläder på sig. "Hej" ler hon och ger mig sin skiva. "Hej" ler jag och signerar den, "Du är så underbar." ler hon. "Tack" säger jag och ler, "Men det är en sak jag måste säga" säger hon sen. "Vadå?" säger jag. "Jo, du är min bror" säger hon. Jag skrattar tyst "Det är jag inte" säger jag. Hon tittar på mig "Jo det är du" säger hon. "Du måste tyvärr gå, du stoppar upp kön" säger jag. Hon suckar och går iväg, efter ett par timmar är jag med signeringen och går mot bussen. "Hej då" ler jag och vinkar mot de fans som är kvar. De skriker och vinkar glatt, men efter en stund kommer tjejen springandes mot mig. "Yohio, du är min bror. Du måste med mig hem" säger hon och kramar mig. "Vem är du? Jag känner inte ens dig" säger jag shockat. "Du togs ifrån oss som liten, det är därför du inte minns mig" säger hon. Jag tittar på henne shockat "Kan någon ta bort henne?" säger jag. Några vakter nickar och går iväg med henne och jag tittar efter henne "Släpp mig, du är min bror!" skriker hon. Jag tittar undrande på henne men pappa går med mig mot bussen. VI sitter i bussen under tystnad sen tittar jag på honom "Jag undrar vad det var med henne" säger jag förvånat. "Du vet ju hur fans är, alla vill ju vara din syster eller bror" säger han. "Jo det stämmer ju" säger jag. Han nickar, jag tittar på honom sen tittar jag ut igenom fönstret. Det stämmer nog det han sa men det är något bekant med flickan. Men jag kan inte sätta fingret på vad. 


Så det var första avsnittet av Omoide


Hoppas ni gillar den^^ 


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

6 juli 2015 19:59

Oj wow de hände ju saker direkt här o spännande är det
jädrans snygg bild på YOHIO han är ju så söt💖😀

Kawaiigirl Kawaiigirl

6 juli 2015 20:35

Kul att du tycker det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards