yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 17 mars 2016

Yohio & Angel del 1

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!


Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel

Hoppas ni gillar den^-^


Yohio´s Perspektiv


Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel är min Golden Retriever, jag har haft henne sen jag var liten. Hon är 10 men fortfarande glad och pigg, jag ler och klappar henne "Godmorgon Angel" ler jag och sätter mig upp och sträcker på med medans jag gäspar. Hon skäller glatt och tittar på mig, jag ler och ställer mig upp och går mot det lilla köket för att göra tea medans hon följer efter mig. Medans tea vattnet kokar så häller jag upp mat åt henne och ger henne nytt vatten, hon börjar äta och jag klappar henne. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne, hon har alltid funnits vid min sida. Hon har funnits där hela min uppväxt och nu är jag 17. Efter en stund kommer pappa in "Godmorgon Yohio" ler han och ruffsar mg i håret "Godmorgon pappa" skrattar jag och rättar till håret. "Och godmorgon Angel" ler han och sätter sig ner på huk för att klappa henne. "Vad ska vi göra idag?" säger jag och tar min tea kopp och dricker mitt tea. "Idag blir det väl inspelning av sång" säger han och ställer sig upp. Jag nickar "Alright" ler jag och går tillbaks till studio rummet. Angel följer efter och viftar glatt på svansen. Jag ler och går in i inspelnings rummet och sätter ner koppen på det lilla bordet framför mig. "Let´s do this!" ler jag och börjar efter en stund sjunga låten vi ska spela in. Efter några timmars jobb sitter jag i soffan och gosar med Angel. "Ska vi ta och gå hem eller vad tycker du?" ler jag. Hon viftar på svansen och hoppar ner från soffan och springer mot dörren. "Jag tolkar det som ett ja" ler jag och ställer mig upp, hon kommer tillbaka med sitt koppel i munnen och gnyr. Jag ler och sätter det på henne och tar sen på mig jackan. Jag tar sen kopplet och går ut och går hem. Det börjar bli mörkt och kallt ute, "Ska bli skönt att komma in" säger jag tyst och tittar på henne. Hon nosar på marken medans hon går runt och jag ler lite, efter ett tag kommer vi hem och jag går in. Jag tar av henne kopplet och hon springer omkring, jag ler och går in i köket. Jag fixar lite att äta och sätter mig ner vid bordet och äter, klockan är 22:25 och jag känner hur jag börjar bli trött "Lite tea sen ska jag gå och lägga mig" säger jag och gäspar. Jag äter upp och sätter på vattenkokarn medans jag diskar, jag ser sen hur Angel sitter bredvid mig och viftar på svansen. "Just det, du ska ha din kvällsmat" ler jag och klappar henne. Hon får sin kvällsmat och jag fixar mitt tea. Jag sätter mig sen i soffan och dricker mitt tea medans hon ligger vid mina fötter, senare ligger jag i sängen med henne tätt bredvid mig "Godnatt Angel" ler jag och klappar henne och sen somnar jag. 

 



2 dagar senare


Jag vaknar och sätter mig trött upp i sängen och gnuggar ögonen, Angel är hemma hos pappa för hon började bli dålig igår. Hon började bli trött och hängig *hoppas hon mår bra* tänker jag och går till köket för att göra tea. Jag får sen ett sms och läser det. "Hej, kom ut om 30 min. Vi måste till veterinären. //Tommy" står det. Jag står där en stund men svarar sen "Okej, jag kommer ut då." skriver jag och skickar sen iväg sms:et. Jag dricker mitt tea och börjar fixa mig iordning. Efter en stund blir jag klar och går ut, jag ser pappas bil och går till honom och hoppar in i bilen. "Något som hänt?" frågar jag oroligt. Han rycker på axlarna medans han börjar köra "Jag vet inte, de sa åt oss att komma" säger han. Efter en stund kommer vi fram och vi sätter oss i väntrummet. Det blir snart vår tur och vi går in i ett rum, där står veterinären med Angel och väntar. "Hej, Sofie heter jag" säger hon och skakar hand med oss. Pappa åkte in med Angel igår då hon började bli dålig och vi har fått svaren idag. "Vi har tagit blodprov och massa andra tester" säger hon och tittar igenom journalen. "Av det vi har fått fram så har hon börjat få dåliga leder, och hon har börjat bli sjuk" säger hon och tittar på oss. "Går det att göra något?" säger jag en aning oroligt och tittar på henne. Hon tittar på oss och suckar "Hon är en gamal hund och som jag ser det så är det bäst att låta henne få somna in, hon kan bli sämre på kort tid" säger hon och tittar på oss. Jag sätter handen för munnen och skakar på huvudet, jag börjar sen tyst gråta medans pappa kramar mig. "Skulle vi kunna få en vecka med henne? För att säga hej då?" säger han medans han håller om mig. Hon nickar "Det ska ni få, men ring om något händer" säger hon. Pappa nickar "Jag är ledsen" säger hon sen och tittar ledsamt på oss innan hon går. Angel ligger på golvet och tittar upp på oss, vi åker sen hem och jag ligger på sängen i mitt gamla rum som jag hade innan jag flyttade till min egna lägenhet. Jag gråter med huvudet på kudden och snyftar. Jag ser sen dörren öppnas och in kommer Angel. Hon hoppar upp i sängen och lägger sig bredvid mig och tittar på mig med sina stora svarta ögon. Hon slickar mig sen på kinden för att muntra upp mig som hon alltid har gjort. Jag ler ledsamt och skrattar tyst "Tack Angel, jag älskar dig" säger jag och kramar henne med tårar som rinner. Om en vecka försvinner hon, jag kan knappt tro det. Vad ska jag göra då?......


Så, det var del 1 av novellen. Hoppas ni tycker om den^^


//Kawaiitjejen

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 9 juli 2015 01:52


Konnichiwa!   Här kommer del 4 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Dagarna går och jag försöker tränga undan alla tankar om det som hänt, men jag kan inte sluta tänka på flickan. Jag går ner till köket och gör t...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards