yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Omoide del 4

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 9 juli 2015 01:52

Konnichiwa!


Här kommer del 4 av Omoide


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Dagarna går och jag försöker tränga undan alla tankar om det som hänt, men jag kan inte sluta tänka på flickan. Jag går ner till köket och gör tea. Jag tittar mig omkring medans vattnet kokar i vattenkokaren, efter en stund kommer mamma in och jag tittar på henne. "Vart är pappa?" frågar jag och tittar på henne. "Han är på jobbet" svarar hon medans hon bläddrar igenom en tidning. "Okej" svarar jag och nickar. Efter en stund är vattnet klart, jag häller i det i koppen med tea och låter teat dra en stund. Jag väntar en stund och häller sen i mjölk och honung, jag tar sen koppen och sätter mig hos mamma vid bordet. "Mamma?" säger jag och tittar på henne. "Ja vad är det?" frågar hon. Jag tittar ner lite i koppen sen på henne "Jo, jag undrar bara..." säger jag lite tyst. "Vad undrar du?" frågar hon och tittar på mig. Jag suckar och tittar på henne "Jo, det känns som om jag börjar mer och mer på något sätt att tro på det flickan sa till mig" säger jag. "Tro vad?" frågar hon. "Att jag är...hennes bror" säger jag och tittar på henne. Hon suckar och skakar på huvudet "Såklart du inte är, du känner henne inte ens" säger hon. Jag nickar "Jo men..." säger jag men blir avbruten. "Tror du verligen på det hon säger? Dina fans gör ju vadsomhelst för att få dig att tro på det de säger och för att få bli ihop med dig eller vara en del av din familj" säger hon. Jag nickar sakta "Jo det stämmer ju" säger jag tyst. Hon suckar och går mot mig och ställer sig på huk bredvid mig "Yohio, titta på mig" säger hon. Jag tittar på henne "Jag vill inte att du träffar henne igen, och lyssna inte på henne vad hon än säger. Okej?" säger hon. Jag nickar "okej mamma" säger jag. "Bra" säger hon och ler. Hon ler och pussar mig på pannan och ställer sig upp, jag tittar på henne och dricker mitt tea. "Jag ska gå till affären en stund, jag kommer om en stund" säger hon och går ut. Jag tittar efter henne och dricker mitt tea, jag går in till vardagsrummet och håller i min tea kopp och dricker sakta. Jag sätter mig i burspråket och tittar ut, burspråket är vitt och har en liten lusrosa fluffig matte. Mot väggarna finns det vita och ljusrosa kuddar och några ljus. Jag tittar ut och dricker mitt tea när jag ser flickan komma igen *Vad vill hon nu då?* tänker jag förvånat och tittar när hon går mot dörren. Jag hör sen hur det knackar på dörren, *Ska jag öppna?* tänker jag. Jag sitter där en stund men bestämmer mig sen för att öppna dörren, jag går mot dörren och öppnar. "Hej, vi måste prata" säger hon. Jag suckar "Jag har ju redan bett dig att lämna mig ifred" säger jag och ska stänga dörren när hon öppnar igen. "Snälla, låt mig komma in. Vi behöver prata. Snälla" säger hon. Jag suckar "Okej, men bara om det är fort. Mamma kommer snart" säger jag och släpper in henne. Hon nickar och går in, vi sätter oss i vardagsrummet. Jag håller i min tea mugg och tittar på henne när hon plockar ur något från sin väska. "Här" säger hon och ger mig några bilder. "Vad är det här?" säger jag och tar imot dem. "Det är bilder på oss från när vi var små" säger hon. Jag tittar på henne sen på bilderna, på bilderna är det 2 små barn. En liten blondhårig pojke och en rödhårig flicka. Jag tittar igenom bilderna sen på henne och ger tillbaka bilderna. Hon tar tillbaka dem och tittar på mig "Det kan inte vara jag" säger jag och dricker mitt tea. "Jo det är vi, ser du inte det?" säger hon och pekar på bilderna. Jag tittar på dem och ser hur den lilla pojken är så lik mig "Jo men jag vet inte vem du är förns vi sågs för några dagar sen" säger jag. Hon suckar "Du minns ju inte mig, men jag vet att långt där inne så minns du mig" säger hon. Jag skakar på huvudet och dricker mitt tea "Du måste minnas mig" säger hon med tårar. Jag tittar på henne "Men om vi nu är syskon, vilket jag tvivlar på. Varför är jag här då?" säger jag. "Du vart kidnappad när du var 3" säger hon. "Har du bevis?" frågar jag. Hon tar upp en till bild ur väskan och ger den till mig. På bilden står det "Har du sett min son Yohio? Isåfall ring.." och så står det ett telefon nummer och en bild på en liten pojke. Jag tittar på henne "Och så var det överallt på nyheterna och internet så det är bara att söka" säger hon sen. Jag tittar på henne "Jag kan ändå inte tro det här. De är mina föräldrar" säger jag. Hon suckar och ställer sig upp "Du kommer snart att inse att jag talar sanning" säger hon och går sen ut igenom dörren. Jag tittar efter henne och suckar. 


3 dagar senare


Jag står i studion och spelar in låtar, jag sjunger en stund sen tar vi paus. "Vi går och gör kaffe, vill du ha?" säger min maneger. Jag skakar på huvudet "Jag har mitt tea" säger jag och lyfter min kopp och dricker. "Okej, vi går och gör kaffe" säger han och går iväg med de andra. Jag står kvar i inspelnings rummet och dricker mitt tea medans jag surfar på telefonen. Jag dricker sakta och bläddrar igenom telefonen när jag plötsligt tänker på det flickan sa. "Finns överallt på internet va?" säger jag med en fnysning. Jag söker efter det på internet och blir shockad. Jag hittar ett klipp från en nyhets sändning och klickar på länken. Jag lyssnar medans jag dricker mitt tea "För 5 dagar sedan så kidnappades 3åriga Yohio. Man har letat överallt efter honom men inga spår har dykts upp" säger reporten. Jag skakar och tittar på klippet, jag ser sen en kvinna. Hon har brunt hår, sminket är utkletat och tårarna rinner "Jag vill bara ha tillbaka min son, varför tog de honom från mig? Varför? Varför?!" snyftar hon. "hur gick allt till?" frågar reporten. "Vi satt inne och tittade på film, klockan var 09:00 och det var dags för barnen att sova när ett fönster krossas. Sen kommer 2 maskerade personer in, de springer mot min son och försöker ta honom. Min man försöker ta bort de, men de bara puttar bort honom. De tar sen Yohio och springer ut till en bil och försvinner iväg" säger hon snytfandes. *Men, de låter ju som min..mardröm jag haft* tänker jag och stirrar på mobilen. Efter ett tag så slutar klippet, jag står där med mobilen i handen och jag vet inte vad jag ska göra. Jag skakar "Så det är sannt...?" säger jag och skakar. Jag känner frustrationen och rädslan bubbla i kroppen, plötsligt börjar jag skrika och gråta. Jag tar upp en av gitarrerna och slänger den i marken och slår med den mot väggarna medans jag gråter. "Yohio vad gör du?" skriker min maneger och springer in mot mig och stoppar mig. Jag gråter och försöker slita mig loss "Lugna dig, Lugna dig!" säger han och håller mig. Jag stretar imot men lugnar sen ner mig och sjunker ner mot golvet och gråter. "Vad är det? Vad har hänt?" säger han oroligt. Jag snyftar och gråter och tittar ner, jag tittar sen på honom "Inget, det är inget" gråter jag. "Mår du bra? Vill du sluta för dan?" säger han. Jag tar bort tårarna och tittar på honom "Men, albumet då?" snyftar jag. "Det får vänta, du ser inte ut att må bra" säger han. Jag nickar sakta, jag går sen sakta hem. *Kan det vara sannt det jag såg?* tänker jag medans jag går. *Är det verkligen sannt?* tänker jag igen. Sen stannar jag "Det kan inte vara sannt, det måste vara ett klipp någon har gjort på skämt" viskar jag. "Det är bara ett skämt" säger jag tyst igen och fortsätter gå hemåt. 


Så det var del 4 av Omoide


Hoppas ni gillar den :)


//Kawaiitjejen

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards