yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

the unknown prince del 4

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 27 juni 2015 18:48

Konnichiwa! 


Här kommer del 4 av the unknown prince


Hoppas ni gillar den ^_^ 


Kevin's Perspektiv


Jag sitter vid mitt skrivbord och skriver när 2 män kommer in, jag tittar upp på dem. "Det är gjort" säger dem. Jag nickar "Se till att han stannar där och inte kommer ut. Ingen ska få veta vem han är" säger jag. De nickar, jag nickar och de går sakta ut. Jag fortsätter skriva sen knackar det på dörren "det är öppet" säger jag och fortsätter skriva. In kommer Carl och jag tittar upp på honom "Varför låste du in den pojken?" säger han och tittar på mig. Jag lägger undan pennan och tittar på honom, "Varför inte?" säger jag. Han tittar på mig "Vad har han gjort?" säger han. Jag suckar och ställer mig upp och går mot fönstret och tittar ut "Jo du förstår, han är min bror. Min tviling" säger jag. Han tittar på mig "Han måste ur vägen. Elizabeth fick nästan reda på att han var min tviling och det kan inte finnas 2 arvtagare till tronen. Så pappa berättade för mig att de skickade iväg min bror så att jag kunde bli kung" säger jag. Han nickar och tittar på mig "Men varför göra detta? Han vet inte om att han är prins" säger han. Jag vänder mig om och tittar på honom "Han kan få reda på det, och den risken vill jag inte ta" säger jag och går tillbaka till mitt skrivbord och sätter mig ner med pennan i handen. "Om du ursäktar" säger jag och börjar skriva. Carl tittar på mig men går ut ur rummet och stänger dörren. 


Yohio's Perspektiv


"Vad har jag gjort för fel?" gråter jag med händerna på gallret. Inget svar, "Vad har jag gjort för fel? Vad har jag gjort för att förtjärna detta?" gråter jag. Jag går sakta tillbaka och sätter mig ner på marken. Jag lutar mig bakåt med ryggen mot väggen, jag tittar upp mot taket snyftandes. Det har gått dagar eller säkert veckor sen jag hamnade här, jag tappade räkningen efter ett tag. "Varför händer detta mig? Vad har jag gjort?" snyftar jag. Jag ska torka bort en tår som rinner längs min kind när jag påmins av att jag har masken på mig. *Det är något med mitt ansikte, något som måste döljas* tänker jag. Jag tittar sen upp mot taket där det är ett hål med galler, stjärnhimlen lyser klart och månen lyser in. Jag ställer mig upp och ställer mig på en pall under hålet, jag lyckas sträcka mig upp till galret och dra mig upp till galret och titta ut. Månen lyser klart och jag kan höra nattens stila tystnad och vattnet som rinner runt ön. Om jag bara få kunde veta varför detta händer mig, vad är det som gör att jag måste gömma mitt ansikte? Varför är jag här?


Carl's Perspektiv


Jag går fram och tillbaka i mitt rum med händerna bakom ryggen och tänker. "Vad håller du på med?" säger Fredrik och tittar på mig. "Jag undrar bara vart de andra håller hus. De skulle ha varit här för ett bra tag sen" svarar jag och fortsätter gå fram och tillbaka igenom rummet. Efter en stund öppnas dörren och in kommer Philippe och Eric. "Vart har ni varit?" säger jag och tittar på dem. "Vi hämtade bara grejerna. Allt är i båten" säger dem. Jag nickar "kom så går vi" säger jag. De nickar och vi sätter oss i den lilla båten och ror ut till ön. "Så vad var planen nu igen?" säger Phillippe. "Jo, jag ska gå in till Yohio. Jag klär ut mig i kappa och har en docka som liknar Yohio under min kappa. När vjagi är där inne så byter jag plats på dem och sen ror vi tillbaka." säger jag. De nickar "Tror du det kommer gå bra när vi fått ut honom? Jag menar, grabben har ju varit där i 5 månader nu" säger Philippe. Jag nickar "Tro mig, jag vet vad jag gör" säger jag. Han nickar och efter en stund kommer vi fram "Är alla klara?" viskar jag. De nickar och vi ror in, det är mörkt och stenväggar överallt. På några väggar hänger det äldfacklor, på båda sidorna står det massa vakter med svärd. "Ert ärende?" säger en av vakterna och tittar på oss. "Jag är här för att ha nattvard med en av fångarna, de får det bara en gång i månaden" säger jag och ställer mig upp och kliver ur båten. De nickar "följ med här" säger dem och går. Jag följer efter och kvar sitter de andra i båten, vi går uppför en trappa och kommer sen till en dörr. De öppnar den och jag går in sen stänger de dörren bakom mig, jag tittar in och ser Yohio. Han har smutsiga kläder och en stor gärnmask som döljer hela huvudet och det är bara hål för ögonen och munnen. Han tittar på mig med sina blåa ögon och jag tittar på honom shockat. "Förlåt, du har nog inte sett mig förut. Jag skrämmer och shockar dig säkert" säger han tyst och ledsamt. "Jag är en vän, jag är här för att hjälpa dig" säger jag. Han tittar undrande på mig, jag drar upp kappan och tröjan och Yohio tar några steg bakåt. "Vad gör du?" säger han. "Det är din flyktväg, flyktväg till frihet" säger jag och dockan trillar ner på marken. Han tittar på den sen på mig och den liknar exakt honom. "Kom här" säger jag och sträcker fram min hand. Han tittar på den sen på mig och tar min hand, jag tar honom och sätter honom under tröjan och kappan och knackar sen på dörren. "Vakter, kom. Jag behöver hjälp" ropar jag. De öppnar dörren och tittar på mig "Vad är det?" säger dem. "Han bara kollapasa ihop när vi bad" ljuger jag och pekar på dockan. De går in och petar på dockan "Han hade feber precis som en av de som följde med oss" ljuger jag och tittar på dem. De tittar på mig "det är säkert pesten" säger en av dem. "Ut nu!" skriker dem och försöker knuffa ut mig. Jag häller sen halm över dockan och tänder eld på den "Vad gör du? Vi ville se vem det var" säger en av dem. "Det är bäst så annars får vi alla pesten" ljuger jag. De nickar "Han har nog rätt men ut nu" säger dem och knuffar ut mig. Vi kommer till båten och jag sätter mig ner och vi ror iväg. Jag känner hur den lilla kroppen skakar under kappan men jag kan inte riskera att ta ut honom nu annars upptäcker någon säkert honom. Efter ett tag kommer vi i land på ett ställe långt ifrån slottet. Vi kliver ur och jag tar fram Yohio från under min tröja och kappa och han faller mot marken. Han ligger på marken och andas snabbt med händerna för ögonen, "herre gud" viskar Eric och tittar på honom. "när tror ni att han såg dagsljus senast?" viskar Phillippe och vi alla tittar på den skräckslagna pojken som ligger på marken. "Kom här" säger jag och hjälper honom upp och tar honom till våran häst och vagn vi gömt i skogen. Vi sätter oss i den och jag gömmer honom under en kappa och vi styr iväg till ett ställe på landet som jag äger. När vi kommer fram går vi in till den lilla verkstaden. Jag tar av honom kappan och lägger undan den "sätt honom där" säger jag. Eric nickar och sätter ner honom på en stol, jag kommer med en hammare och en stor spik. "Oroa dig inte jag ska inte skada dig" säger jag och sätter spiken  in under det översta lagret på masken och slår till. Han skriker till och stönar "Ta det lugnt" säger jag och fortsätter. Han skriker och kramar min arm hårt, efter ett tag får jag av den och tar sakta bort den och ger den till Eric. Kvar är masken, jag tar sakta bort den och jag ser ett litet ansikte. Ett oskyldigt rädd ansikte låg gömd bakom den masken. Han skakar och sätter sig sakta upp, han tar sakta upp händerna mot ansiktet och känner på det och skakar till. Han tittar sen mot en balja med vatten och ställer sig upp och går dit och tittar ner på sin spegelbild som reflekterar i vattnet. Han andas snabbt och svimmar och jag lyckas fånga honom i mina armar. "Det räcker nu för honom idag, han borde vila och vi berättar allt imorgon" säger jag. De nickar "det stämmer" säger eric. Jag nickar och tar Yohio till ett rum och lägger ner honom på en säng och smeker hans huvud, "om du bara visste vad som hände dig och vad du egentligen är. Prins Yohio" viskar jag och smeker hans huvud. 


Så det var del 4 av the unknown prince


hoppas ni gillar den :)


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

28 juni 2015 14:35

Äntligen nån med vett i skallen som fritog "fången"

Kawaiigirl Kawaiigirl

28 juni 2015 23:12

Ja äntligen ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards