yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 12 januari 2015 09:42

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 4 av A Second Chance 


Jag tittar länge på soluppgången sen hör jag hur någon kommer ut och ställer sig bredvid mig.

"Men Yohio vad gör du uppe så tidigt?" säger pappa och tittar på mig. Han står i sin långa morgonrock med blåa ränder i olika nyanser, hans hår är svart och kort, men inte jätte kort. "Jag har suttit och tittat på soluppgången" Svarar jag glatt och tittar på honom. Han nickar och tittar på mig "Var den fin?" frågar han sen. "Ja, den var jättefin" svarar jag och tittar på honom och sen på himlen. Han ler och nickar "Okej, väck mig nästa gång du tänker titta" ler han sen och försvninner tillbaka in. Jag sätter ner Luna på marken och går in för att äta frukost, Luna springer efter mig och tar sin rosa lilla matskål och springer till mig och viftar glatt på svansen. Jag skrattar "Är du hungrig tjejen?" skrattar jag och tar hennes matskål och häller upp mat. Jag sätter ner den och Luna står snällt och väntar "Varsågod" ler jag och ser hur hon går till matskålen och börjar äta. Jag tar några ost och skinck mackor och lite tea och sätter mig vid bordet och börjar äta. Efter en stund så kommer Emelie ner, hennes långa blonda hår hänger över axlarna och hon har sin ljusblåa morgonrock på sig "Godmorgon" säger hon trött och gäspar när hon kommer in i köket" Godmorgon" svarar jag och pappa medans vi äter frukost. Hon ler och tar lite yoghurt och flinger och kaffe och sätter sig bredvid mig och börjar äta. Efter en stund tittar jag upp "Ni har inget speciellt inbokat idag va?" frågar jag och dricker mitt tea. Pappa och Emelie tittar på mig och skakar på huvudet "Nae inte precis" svarar Emelie och äter sin yoghurt "Hurså?" säger hon sen. Jag ler och tar en tugga av min macka "Jo, jag har bestämt att vi ska ut på utlyckt" svarar jag och ler. "Vad kul" svarar pappa. Jag nickar "Vi sticker vid 10:00" svarar jag. Pappa tittar på klockan och ser att den är 08:30 "Då kanske vi ska skynda oss lite" svarar han och dricker upp sitt kaffe. Jag nickar och äter upp min frukost och går sen och fixar mig i ordning i badrummet.   

Jag tar på mig en svart tröja med lite silvriga mönster och ett par svarta byxor. (ser ut som på bilden) Sen fixar jag mitt hår och sminket sen går jag ner till köket för att fixa iordning en matsäck för utflyckten. 

När jag blir klar så kommer Emelie in i köket, hon har sitt hår uppsatt i en toffs och har en rosa tröja på sig och ett par svarta tränings byxor. "Är ni klara att gå?" frågar jag och tar ryggsäcken. Hon ler och nickar "Jag och pappa väntar utanför" säger hon och går ut. Jag ser hur Luna kommer springandes mot mig med sitt koppel "Just det, jag lovade ju dig att du skulle följa med" skrattar jag och sätter på henne kopplet och går ut. 


"Ja då går vi" ler jag och vi börjar gå mot skogen. Solen lyser på den klarblåa himlen och det är svalt och skönt inne i skogen. När vi har gått en bit så hör jag Emelie säga "Är det långt kvar och vart ska vi?" "det är bara en liten bit kvar" svarar jag och går upp för en liten bergskulle. När vi kommit upp så ser vi ut över skogen och man ser en havet en bit bort. "Wow, så vackert" säger pappa och tittar sig omkring. "Visst är det?" ler jag. 


Jag tar fram filten ur ryggsäcken och sätter mig ner och dricker mitt vatten sen ger jag Luna lite vatten. 

"Är ni hungriga?" frågar jag och tittar på pappa och Emelie "Ja det skulle vara gått att äta lite, vi har gått i mer än 1 timme" säger pappa och sätter sig på filten. Jag ler och ger dem varsin smörgås och dricka "Tack" säger dem och börjar äta. 


Vi sitter där ett tag och pratar och tittar ut på utsickten. Sen efter några timmar så går vi tillbaka hem, när vi kommer hem så går jag in i badrummet och tar mig en dusch. När jag är klar så tar jag tea och sätter mig i soffan och gosar med Luna. Luna lägger sig på mitt knä och vilar lite. Jag ler och klappar henne och tittar mig omkring och sitter och pratar med pappa en stund och dricker tea sen efter ett tag går jag och lägger mig. Luna lägger sig bredvid mig och gäspar och somnar fort, jag skrattar och klappar henne och somnar sen efter en stund. 


Så det var avsnitt 4 av A Second Chance 

 


Hoppas ni gillade den :)


//Kawaiitjejen

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards