yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Omoide del 2

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 7 juli 2015 00:26

Konnichiwa!


Här kommer del 2 av Omoide


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Jag ligger på en av sofforna längst bak i bussen och stirrar upp i taket, jag stirrar länge upp i taket och tänker på det som hände. Hon kan ju inte vara min syster, jag känner inte ens henne. Jag har inga syskon, men det är något bekant med henne men jag kan inte sätta fingret på vad. Efter en stund kommer pappa in "Vi är snart hemma" säger han. Jag tittar på honom och nickar "Vill du stanna någonstans och äta först?" frågar han. Jag tänker och nickar lite "Det spelar ingen roll vart vi äter" säger jag. Han nickar "okej, vi stannar på mc donalds och äter på bussen" säger han och går ut. "Okej" svarar jag och återgår sen att titta upp i taket och försöker klura ut vad som hände. Jag tänker länge *Men det stämmer nog det pappa sa. Alla mina fans har ju skrivit till mig eller sagt till mig att de vill vara min syster eller vara ihop med mig* tänker jag. *Men, ingen har sett så alvarlig ut när de sagt det som hon var* tänker jag sen. Efter en stund kommer pappa in och lägger maten på bordet och sätter sig på soffan bredvid mig. Jag sätter mig upp och tittar på honom "Vad tänkte du på?" frågar han och äter sin mat. Jag tar upp en hamburgare och börjar äta "Jag tänkte lite på det som hände" säger jag och äter. Han nickar och äter "Men som jag sa, hur många gånger har inte det hänt dig?" säger han. Jag äter lite "jo det har hänt massor med gånger men det här var så annorlunda" säger jag och äter. Han nickar och äter "Men tänk inte mer på det nu" säger han. Jag nickar "okej" säger jag och äter. Efter en stund har jag ätit upp min mat och dricker lite på min läsk. Efter en stund är vi tillbaka på Ninetone Records, jag kliver ur bussen och går till bilen. Pappa går till bilen och öppnar den och hoppar in, jag sätter mig där fram bredvid honom och vi åker hem. "Det vart ju en lyckad konsert, eller vad säger du?" säger han medans han kör. "Jo, det gick bra. Det var kul att sjunga igen" säger jag och tittar ut. Han nickar och efter en stund är vi hemma, jag kliver ur bilen och går in. Jag går in i köket och sätter mig på en stol och mamma lagar mat "Så hur gick konserten?" ler hon. "Jo den gick bra, det var många fans där och kön till autografer var lång" säger jag och tittar på henne. "Vad kul" säger hon och ler. Jag nickar och sen kommer pappa in och går mot mamma, jag ser hur han viskar något till henne. Hon stirrar på honom och han nickar sakta. "Vad pratar ni om?" säger jag och tittar på dem. Mamma vänder sig om och tittar på mig "Det är inget" säger hon och ler. Jag tittar på henne undrande men nickar sakta, efter en stund serverar hon mat och vi äter och tittar på varandra. "Så vad ska du göra nu?" säger mamma och äter. Jag tar en tugga av maten och tittar på henne "Jag skriver just nu texter och musik till ett nytt album. Det är helt på japanska" säger jag och äter. "Vad kul, det var länge sen du skrev på japanska" ler hon. Jag nickar och äter, "Senast jag var aktiv i japan var 2012" säger jag och äter. Hon nickar och äter, när vi ätit klart så gör jag tea. Jag ser igen hur de viskar med varandra och jag tittar undrande på dem. Jag häller sen i mjölk och honung och sätter mig vid bordet för att dricka. "Yohio älskling" säger pappa. Jag dricker sakta och tittar på honom "Kan du gå till ditt rum och dricka där? Jag och mamma har viktiga saker att prata om" säger han. Jag nickar "Kan inte jag stanna här?" frågar jag. Han skakar på huvudet "Det är lite hemliga saker." säger han. "Men inget alvarligt har hänt, vi tror bara att det inte är så bra om du hör det här" lägger han sen till. Jag nickar sakta "Okej" säger jag och ställer mig upp och går mot mitt rum. Jag sätter mig vid mitt skrivbord och dricker sakta "Vad är det som händer?" säger jag tyst för mig själv och dricker. 


Eric's (pappan) Perspektiv


Jag sätter mig ner vid bordet med en kopp kaffe och tittar på Sara när Yohio har gått till sitt rum. "Hände det verkligen?" frågar hon. Jag nickar "Ja, flickar bara skrek rakt ut till honom att hon var hans syster" säger jag och dricker mitt kaffe. "Stoppade du henne?" frågar hon. Jag nickar "Såklart jag gjorde, jag kunde inte låta henne berätta sanningen att han är kidnappad av oss" säger jag. Hon nickar "Bra, han får inte se henne igen" säger hon. Jag nickar och dricker mitt kaffe "Schansen är nog inte så stor att de ser varandra igen" säger jag. Hon nickar sakta "Ja det stämmer ju" säger hon. Jag nickar och dricker mitt kaffe "Vi måste hålla honom borta från hans riktiga familj, och det är till varje pris" säger jag och dricker mitt kaffe. "Ja, det måste vi" säger hon. 



Förlåt för kort del men det är sent och jag hade inte så mycket insperation idag xD


Men hoppas ni gillar avsnittet^^ 


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

7 juli 2015 09:56

Ja de satte ju myror i huvudet på honom
o sen "hans föräldrar" Eric o Sara som undanhåller sanningen
Men frågan är varför gjorde dom det mot honom.....

Kawaiigirl Kawaiigirl

8 juli 2015 00:55

Ja det är den stora frågan :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards