yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 16 januari 2015 15:59

Konnichiwa! 


Här kommer Seremedy novellen som heter Ghost Storie in Japan 

Hoppas ni gillar den :)

I det här avsnittet här det ur Seikes och Yohio's perspektiv :)


Seike's perspektiv 


Jag vaknar tidigt på morgonen och tittar på klockan "Åh nej, jag försov mig! Dem kommer om 30 min!" skriker jag och studsar ur sängen och springer ner till köket och äter en hastig frukost och fixar sen i ordning mig och tittar packningen så jag har packat allt. Jag och mitt band Seremedy ska nämligen på våran första turné i japan idag och Tommy kommer med turnebussen för att hämta mig snart. Efter en stund så kommer dem, jag går ut med mina grejer till bussen och så åker vi iväg. "Vad du ser trött ut" Skrattar Ray när jag kliver in i det stora rummet längst bak i bussen. "Vad? Jag försov mig lite bara" säger jag och sätter mig ner i en av sofforna. "Ja det märks" Skrattar Linder och pekar på mitt hår som står åt alla håll och kanter. Jag suckar och tar fram en spegel och rättar till det. Vi sitter och pratar och efter ett par timmar så kommer vi fram till flygplatsen, vi ska åka till China och sen därifrån till Japan. När vi närmar oss flygplanet så ser jag hur Yohio börjar bli allt mer nervös "Ta det lugnt Yohio, det kommer gå bra. Du kan sitta bredvid mig" ler jag och tittar på honom. Han tittar på mig och nickar lite "Tack" säger han med en skakig röst och vi går ombord på flygplanet. Vi sitter och pratar en stund sen tittar jag ut igenom fönstret "Det kommer bli så kul att åka till japan, eller hur Yohio? Yohio?" säger jag och tittar på honom och ser att han har somnat. Jag skrattar lite tyst och tittar sen ut igenom fönstret. Efter många timmars flygresa är vi framme i China, sen fortsätter resan mot japan. Efter många mer timmar på ett flygplan så är vi äntligen framme i japan. Vi åker trötta mot vårat hotell och går in på våra rum och somnar ganska snabbt. 


Yohio's perspektiv 

Jag vaknar nästa morgon och ser att vi har kommit till hotellet *Oj, jag måste nog ha varit så trött så jag knappt märkte att vi kom fram* tänker jag och går upp ur sängen. Efter att alla har ätit frukost och gjort sig klara så åker vi in mot Tokyo. Tokyo är en väldigt stor stad men ändå väldigt fin. Idag ska vi gå runt och dela ut lite flygblad om våran första spelning vi ska ha. Ray, Linder och Jenziih ska gå tillsamans medans jag går med Seike och Tommy. 

 

Det går väldigt bra och det är många som tänker komma, många av våra fans kommer också och hälsar och ber om autografer och bilder. Sen när vi är klara så kommer en gammal tant och tar ett flygblad och läser det och tittar sen förskräckt på oss "Ni kan inte spela där! Scenen är hämsökt!" säger och förfärat. "Hemsökt? ja säkert" fnyser Seike. "Jo det är sannt, alla band och artister som har spelat där har alltid förlorat någon band medlem efter en konsert" säger hon och tittar på oss. "Hur då? och av vem?" frågar Seike. "Ett spöke kommer och tar dem" säger hon med en läskig röst. "Ett spöke?!" skriker jag och gömmer mig genast bakom Seike och Tommy. "Ja ett spöke, och dem tar en band medlem och de kommer aldrig tillbaka" säger hon. Jag skakar av rädsla bakom Tommy och Seike. "Ja visst, försök skrämma oss vi kommer spela ikväll ändå." säger Seike och vi går iväg. "Kommer vi Seike?" säger jag med en skakig röst. "Ja såklart, ett spöke ska väl inte stoppa Seremedy" säger han och vi går och möter de andra. "Men jag är rädd för spöken" piper jag. 


Seikes perspektiv


Efter många timmars sminking och fixande med kläder så är vi äntligen klara och redo att gå upp på scenen.

 

(ser ut som på bilden)


"Måste vi spela? Tänk om....spöket kommer" säger Yohio med en skakig röst. "Det finns inga spöken, kom igen det här kommer bli kul" Skrattar jag och ger honom en dunk på ryggen. Han ler sen och nickar och vi går ut på scen och kör igång. Vi kör hela vårat nya album Seasons Will Change och efter ett tag så är vi klara. Vi sitter sen kvar och skriver autografer och tar bilder när vi är klara och byter om så går jag till Yohio "Se, inget hände. Jag sa ju att det inte fins några spöken" ler jag. Han nickar "Jo, du har nog rätt" säger han tyst. "Kom igen, nu går vi och äter sushi och firar våran första konsert" ler jag och vi går iväg hela gänget till en sushi bar och äter. När vi är klara går vi tillbaka till hotellet. Vi ska sen gå igenom vad som händer imorgon och samlas i mitt rum "Okej är alla här?" frågar jag och tittar på alla. "Nae, Ray saknas" säger Jenziih och tittar på mig. "Åh, Yohio kan du gå och hämta honom?" frågar jag och tittar på honom. Han nickar och ställer sig upp "Okej, men se upp för spöket." skrattar jag. "Sluta Seikii" säger han med en rädd röst och springer iväg. Han kommer sen tillbaka skrikandes "Han är inte på sitt rum" skriker han. "Är du säker?" säger jag och tittar på honom. Han nickar men vi går till Ray's rum och vi hittar honom inte "Åh spöket har nog tagit honom" skrattar jag. Yohio skriker till och gömmer sig bakom Tommy. "Vilket spöke?" frågar alla andra undrande. Jag skrattar och berättar om vad som hände "Men spöken finns väl inte" säger tommy och tittar på oss. Jag nickar men sen ser jag en lapp på golvet och tar upp den "Ni blev varnade, se upp så inte det händer igen" säger jag och läser den. "Så...det stämmer alltså?" säger alla och tittar undrande på varandra. Jag suckar och nickar "Tydligen" säger jag. Yohio står skakandes bakom tommy "Det här är din lyckodag för vi ska på spökjakt imorgon Yohio" skrattar jag och tittar på honom. "Nej. Jag vill inte se några spöken!" skriker han och ska springa till sitt rum men jag tar tag i honom "Neh neh neh du, alla är med på det här" säger jag och skrattar. 


Så det var första delen :)


Hoppas ni gillade den ^^ 


//Kawaiitjejen

 

 

 

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 16 januari 2015 10:04

Konnichiwa!^^ 


Den nya novellen kommer upp idag :)


Jag skriver den efter skolan och jag bor inte hemma utan på internat och det tar ungefär 1 h och 15 min för mig att komma till Linköping från där jag pluggar sen tar det ju en stund att komma hem. :P


Jag slutar 11:45 så jag är nog hemma runt 13:00 eller något sånt ^^


Men jag har bestämt vad novellen ska handla om :)


Den kommer handla om Seremedy^^ 

 


Det kommer bli en komedi blandat med skräck, spänning och komedi :)


Här är handlingen:


Seremedy är på deras första turne i japan, efter deras första konsert så ska dem gå på en resturang för att fira hur bra deras första konsert vart. Men sen när dem är tillbaka på hotellet så upptäcker Yohio att Ray saknas. Då får dem höra tallas om ett rykte om ett spöke som tar folk och dem kommer alldrig tillbaka. Så bandet startar en räddningsaktion (Stavning?!XD) Alla är med på den förutom YOHIO för han är så rädd av sig men försöker inte visa det inför bandet fast dem redan vet det XD

 


Jag har ändrat deras karaktär/personlighet lite så såhär är dem.


Linder: Han är fortfarande samma tokiga knasboll som alla älskar XD

Ray: Samma smarta person :)

Jenziih: Samma visa person :)

Seike: Han är som han brukar fast en retsticka och älskar att skrämma Yohio ;)

YOHIO: Den snälla söta, oskyldiga, "barsnliga" och lättskrämda i bandet XD


Men vad ska novellen heta?! :O

Jag har ingen anning om namn så kommentera gärna namn förslag :D 


Skulle bli så glad för det ^^


Ses i första inlägget av novellen :)

Ska ha lektion nu så 


Sayonara Mata nee ^^


//Kawaiitjejen

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards