yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 januari 2015 23:34

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 3 av Ghost storie in Japan :)

Hoppas ni kommer gilla den ^^ 


Seike's perspektiv

Vi går omkring i huset och tittar oss omkring "Ray, är du här?" säger jag och tittar mig omkring. "Vi kanske måste ropa högre?" säger Jenziih. "Nej, då kanske spöket hör oss" säger Yohio skakandes. Vi fortsätter leta och sen så säger Tommy "om du och Jenziih och går åt höger och letar så går jag och Yohio åt andra hållet och letar." Jag nickar och går iväg med Jenziih och letar. Huset är ganska stort och har många rum. Väggarna och golvet är gråa och golvet knarrar, det är massa spindelväv överallt. "Ray? Ray!" ropar jag och Jenziih men vi får inget svar. "Jag börjar tvivla på att han är här." säger Jenziih och tittar på mig. "Vi har ju inte ens sett eller hört spöket" säger han sen. Jag nickar och fortsätter leta men sen stannar vi och stirrar. Längst bort i korridoren ser vi en flicka med långt blont lockigt hår, hon har också en lång vit klänning som släpar i marken. Hon stirrar och går rakt framåt, jag och jenziih gömmer oss mot väggen "Tror du att det kan vara....spöket?" viskar jag och tittar på Jenziih. Han tittar fram och sen tillbaka på mig och nickar "Ja jag tror att det är spöket" viskar han. "Vi följer henne" viskar jag och följer tyst efter henne, Jenziih följer också efter. Hon går långsamt i korridoren och försvinner sen in bakom en dörr. Vi försöker öppna men den är låst. "Vad gör ni här? Jag sa ju att ni blev varnade" hör jag sen en röst säga. Jag vänder mig om och ser den gamla tanten som varnade oss på stan. "Vi är här för att rädda Ray!" säger jag och tittar på henne. "Vad gör du själv här?" säger Jenziih och tittar på henne. "Det har ni inte med att göra, nu ut härifrån" säger hon. "Skulle inte tro det, inte förns Ray är med oss" säger jag och tittar på henne. Hon tittar ilskett på oss och det tar inte en lång stund innan vi flyger ut igenom dörren. "Det hade räckt med att du visade oss lite snällt till dörren" säger jag och ställer mig upp. Hon svarar inte utan bara tittar på oss sen går hon in igen och kommer tillbaka med tommy och Yohio och slänger ut dem med. "Gick det bra Yohio?" säger Jenziih och hjälper honom upp. Han nickar skakandes och ställer sig bakom honom och tittar på oss. "Nu bort härifrån och kom inte tillbaka" säger hon och tittar på oss. "Ge oss tillbaka Ray" säger tommy och tittar på henne. "Jag sa ju det scenen är hemsökt och det är ingen som kommer tillbaka" svarar hon. "Men..." hinner jag säga innan hon avbryter mig "Nu går ni och kommer inte tillbaka" väser hon argt. Yohio nickar snabbt "Ja vi kommer inte tillbaka, inte jag i alla fall" piper han och gömmer sig bakom Jenziih. Hon nickar och stänger dörren. Trötta och arga går vi tillbaka till hotellet, när vi kommer fram fixar vi tea och kakor och sätter oss i salongen och diskuterar vad som hänt. "Så vad tror ni? Jag tror att hon har något att göra med Ray's försvinnande" säger jag och dricker mitt kaffe. De andra nickar och dricker sitt tea eller kaffe. "Men hur ska vi göra Tommy? När är nästa spelning?" frågar jag och tittar på honom. Han dricker sitt kaffe och tittar på oss "Nästa spelning är om 4 dagar så vi måste hämta Ray och det är nu" säger han. "Ja men hur?" säger jag och tänker sen tittar jag på Yohio. Han dricker sitt tea och tittar på oss "Vad?" säger han förvånat. 


Yohio's perspektiv


"Nej Seike, jag vill inte vara något lockbete" säger jag och dricker mitt tea. "Men någon måste ju vara det" säger han och äter upp sin kaka. "Ta någon annan" säger jag och dricker upp mitt tea. Han suckar "Men vi gör det imorgon" säger han. Efter ett tag går vi till våra rum och går och lägger oss. Nästa dag så vaknar jag av att det knackar på dörren "Redo att vara lockbete?" skrattar Seike när jag öppnar dörren. Jag stirrar på honom och stänger dörren och gömmer mig under täcket. "Kom igen Yohio, det är inte så farligt" skrattar Seike. "Jo det är det visst" säger jag och skakar. Dem tjatar en stund sen så ger jag upp "Okej då, men jag förtjänar en belöning för detta" säger jag och tittar på dem. "Vad sägs som 5 paket pocky och så träffar vi Hizaki och dem sen?" säger Seike. Jag funderar en stund "Okej" säger jag och skakar hand med honom. Sen tittar Jenziih på mig "Ja då får det bli när vi rädat Ray. För jag pratade med Versailess nyss och han saknas också efter att de spelade där" säger han. Seike och jag tittar på honom och nickar sen. Jag klär på mig kläder och vi åker sen till scenen och jag ställer mig på den och tittar på de andra som står framför den och tittar på dem. 

 

(ser ut som på bilden)


"Så vad var planen igen?" säger jag och tittar på dem. "Jo du har ju en kamera i din klocka oh i glasögonen så när spöket tar dig så kommer vi se vad som händer och vart du hamnar och på så sätt så hittar vi Ray" säger Tommy och tittar på mig. Jag nickar men skakar lite "Så det är bara att spela, jag sjunger här nerifrån" säger Seike och tittar på mig. "Okej, vilken låt då?" frågar jag. "Ehh vi kan väl ta, Ideal Enemy" säger han och tittar på mig. Jag nickar och vi räknar in takten och jag börjar spela medans Seike sjunger. Det går en stund men inget händer och jag slutar spela när låten är klar "Inget händer" säger Seike. Men sen så kommer en tjock dimma och jag ser inget och jag svimmar. Jag vaknar sen upp "Aj mitt huvud, vart är jag?" säger jag och sätter mig upp. "Yohio? Är det du?" hör jag någon säga och den rösten känner jag igen, det är Ray. "Ja jag mår bra men vart är jag?" säger jag och letar mig fram till honom. "Du är i samma hus ni var i förut när ni letade efter mig." säger han och tittar på mig. Jag nickar men skakar och letar efter en dörr. "Men det är inget spöke som har tagit oss" säger han sen och tittar på mig. Jag tittar på honom "Inte? Men vem är det då?" frågar jag. "Det är någon konstig tant som har en dotter som samlar på sina favorit artister" säger han och tittar på mig. Jag tittar skräckslaget på honom "Salmar?" säger jag tyst. Han nickar "Om jag inte hörde helt fel så sa dem någonting om att göra oss till dokor..." säger han sen. Jag stirrar skräckslaget på honom och darrar i hela kroppen.


Så det var del 3 av Ghost Storie in Japan


Hoppas ni gillade den :)


//Kawaiitjejen

 

 

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 januari 2015 14:29

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 2 av Ghost storie in Japan 

Hoppas ni kommer gilla den^^


Seike's perspektiv


"Kom nu Yohio, vi måste hitta Ray" säger jag och tittar på honom. "Nej, jag vill inte" säger han med en skakig röst. Det är redan nästa dag och vi har bestämt att vi ska leta efter Ray men Yohio vågar inte så han gömde sig under sin säng. "Kom igen nu Yohio, vi kanske bara ser några spöken" skrattar jag. "Nej inga spöken" piper han. Han är rädd för nästan allt så att få ut ur honom från sängen är nog inte så svårt. "Det är en spindel bakom dig" skrattar jag. Han tittar bakom sig och ser en spindel "Hjälp!" skriker han och springer ut från under sängen. Men det var bara Jenziih som lagt dit en plast spindel.(här )Så vad bra du är framme" skrattar jag och håller i hans luva. "Så låt oss gå och leta efter Ray" säger Jenziih och vi alla går iväg. Vi kommer till en skog en bra bit utanför stan, här bor det nästan ingen men det sägs att det ska finnas ett övergivet hus där spöket ska finnas. "Det kommer ta längre tid att hitta honom om vi går tillsammans" säger Tommy. "Vi kan splittra på oss och sen ringer vi varandra när vi hittat något" säger Jenziih och tittar på oss. "Bra idée" ler jag. "Va? Ska jag gå in dit...själv?" säger Yohio och pekar in i den mörka skogen. "Japp" ler jag och nickar. 


Yohio's perspektiv

 

(ser ut som på bilden)

"Men jag vågar inte, kan vi inte hålla ihop killar?" säger jag och tittar ner. "Killar?" säger jag sen och tittar upp och alla är borta. Jag tittar in mot skogen. "Okej då...går jag väl in då" piper jag och går in i skogen. 

Jag håller om armarna och tittar ensligt omkring "R..R..Ray? vart är du?" piper jag och tittar mig omkring. Jag letar länge efter Ray men hittar honom inte, sen hör jag hur det morrar och jag vänder mig om men ser ingen sen hör jag det igen och jag tittar mig ensligt omkring sen hör jag det igen "Kyyyaaa!!" skriker jag och springer iväg och gömmer mig bakom ett träd. Jag tittar sen fram skakandes men ser ingen, sen hör jag det igen och det värkar som om det bara är jag som är hungrig "Oj...he he det bara min mage" säger jag och skrattar lite och tar fram pocky och äter det. Jag går omkring och letar efter de andra medans jag äter min pocky "Ååh vart är dem? Det här är inte roligt" säger jag ensligt och tittar omkring. Jag hör sen stönande ljud "Vem där?" piper jag och vänder mig om men ser ingen, jag fortsätter gå och ljudet kommer närmare och närmare och sen känner jag hur någon sätter sina händer på mina axlar. "Kyyaaaaa!!!! Hjälp!!" skriker jag och springer iväg men ramlar och tittar upp. Bakom mig ligger Seike på marken och vrider sig av skratt "Sluta Seiki, det var inte roligt" säger jag och ställer mig upp. "Jo det var det visst, du skulle ha sett din min" skrattar Seike. Sen ställer han sig upp och har lugnat ner sig "Men har du sett de andra?" säger han sen. Jag skakar på huvudet "Nae inte än" säger jag med rädsla i rösten. Han nickar "kom så letar vi vidare" jag nickar och vi letar vidare. Efter ett tag kommer vi till ett stort ensligt övergivet hus. Jag skakar och tittar på det. 

 

Seike tittar på det "Wow, ett övergivet hus" säger han. "Ja och det är läskigt" piper jag. 

Efter en stund så kommer de andra "Bra ni har hittat huset" säger Jenziih. 

"Tttror ni att han är.....*gulp* där inne?" stammar jag och pekar på huset. 

Seike nickar "Ja folket här säger ju att spöket ska bo därinne" säger han. 

De andra nickar och jag står och skakar "Har du med dig kameran Tommy?" säger Seike och tittar på honom. Han nickar och tar fram den "Bra börja filma nu" säger seike. Han nickar och filmar "Hej alla fans, vi står nu utanför ett övergivet hus där det sägs att ett spöke bor och det spöket har tagit Ray" säger han med en kuslig stämma. "Och nu ska vi in och rädda honom, eller hur killar?" säger han sen och tittar på oss. De andra nickar och jag skakar på huvudet. "Jag vill hem!" piper jag och springer iväg men ramlar och Jenziih drar mig i benen "Neh neh neh, du ska med" skrattar han och släpar mig mot huset. "Men jag vill inte in dit, jag vill inte dö!" skriker jag och drar med händerna i gräset. Efter ett tag är vi inne i huset och alla tittar sig omkring och jag darrar som ett asplöv. "Wow kusligt, får du med allt på kameran?" frågar Seike. Tommy nickar och vi går omkring. Men sen smäller dörren igen bakom oss. Jag försöker öppna men det är låst "Vi är fångade" piper jag. De andra försöker öppna men det går inte "Vi måste hitta Ray och sen går vi" säger Seike. Vi nickar "Okej, då går vi väl omkring då" säger Seike och tar allas händer och vi börjar gå in och leta efter Ray.


Så det var avsnitt 2 av Ghost Storie in Japan

Nu börjar det bli läskigt va? ;)


Kommer de hitta Ray och komma därifrån? :O

Det får ni läsa mer om i nästa avsnitt^^


//Kawaiitjejen

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards