yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

the unknown prince del 6

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 28 juni 2015 23:14

Konnichiwa! 


Här kommer del 6 av the unknown prince


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Jag sitter på en bro vid en flod och tittar ut över den. Jag hör sen fotsteg och tittar bakåt och ser Carl med de andra. Jag tittar på dem sen tillbaka på floden, de sätter sig bredvid mig och tittar på mig. "Jag har suttit fängslad i 5 månader, ni har befriat mig" säger jag och tittar ut över floden. Jag tittar sen på dem "Nu ber ni mig att träda in i ett nytt fängelse" säger jag och tittar på dem. "Ett palats är inget fängelse" säger Fredrik och tittar på mig. Jag tittar på honom sen bort sen tittar jag tillbaka "Ser ni bondpigorna som arbetar därborta?" säger jag och pekar. "Ser ni hon som håller i ett lamm?" säger jag. "Jag skulle kunna sköta får med henne hela livet" säger jag sen och tittar på dem. "Vi erbjuder dig en chans att bli kung" säger Carl och tittar på mig. "Nej, ni erbjuder mig en chans att låtsas vara kung!" säger jag och tittar på dem. "En kung som ni hatar" lägger jag sen till. "Alla hatar inte honom" säger Eric. Jag tittar på honom "Gör inte du det?" säger jag och hoppar ner från bron och landar på marken. "Varför skulle jag bli han?" säger jag och tittar på dem. "Ge mig ett skäl, annars gör jag det inte" säger jag och tittar på dem. "Jag kan inte" säger jag sen. "Vi är alla guds instrument" säger carl och tittar på mig. "Vi kan bara hålla fast vid vår tro" säger han sen. "Trots att det är svårt ibland" säger han. "Vi tappar alla tron, Carl" säger Fredrik och klappar honom på axeln. "Det är därför vi måste äta, dricka och älska livet" säger han sen. "Som kung kan du ha tusen bondpigor om du vill" säger Fredrik sen och tittar på mig och skrattar. Jag bara tittar på honom sen bort "Fredrik, du missade poängen" säger Carl med en suck. "Vilken poäng?" säger han och tittar på honom. "Yohio har rätt" säger Eric och tittar på dem. Jag tittar på honom "Vi har inte gett honom något skäl till att göra vad vi begär" säger han. "Jag vet vad ditt skäl är Eric" säger jag och tittar på honom. "Förstår du mitt skäl?" säger han och tittar på mig. "Carl berättade för mig om din son" säger jag och tittar på honom. Carl berättade för mig igår att Eric's son dog i strid för vårt land, Kevin skulle tydligen ha sett till så att han dog så att han kunde få ha Eric's flickvän Elizabeth för sig själv. Eric tittar på mig sen på Carl sen tillbaka på mig "Och du tror att det är därför jag är här?" säger han. "Ja min son är mitt skäl, men inte på det sättet du tror" säger han. Jag tittar på honom "Jag är här för att ta reda på om hans liv var förgäves" säger han och tittar på mig. Jag tittar på honom "Och den enda som kan svara på den frågan är du" säger han. Jag tittar på honom sen ner, jag suckar tyst och tar upp ett av svärden som ligger på marken och tittar på det. jag går sen iväg. Efter en stund kommer Eric och lär mig hur man fäktas. Jag försöker men duckar mest och ramlar. Sen lär Carl mig hur man rider och jag står och tittar på. Efter ett tag ska Eric lära mig hur man dansar och han visar mig några skor och de ser löjliga ut och jag skrattar. "Vad? Du ska ha på dig dem sen" säger han. Jag skrattar "De ser löjliga ut. Går min tviling i sånt?" skrattar jag. Men jag tar på mig dem och han börjar lära mig hur man dansar. Vi dansar men jag gör bara fel och vi skrattar. Men dagarna går och jag börjar bli bättre på allt. "Så du är redo att bli kung" ler Eric när vi dansat klart. 


Kevin's Perspektiv


Jag och Elizabeth ligger i sängen och kysser varandra när hon sen tittar bort. "Vad är det?" säger jag. Hon svarar inte utan stirrar in i väggen "Vad är det?" säger jag igen. "Jag fick ett brev från min pojkvän, han skrev som att han visste att jag skulle hamna här och att han skulle dö" säger hon. "Jag kan inte gissa vad han tänkte" säger jag och smeker hennes arm. "Jag gav order om att han skulle långt bort från striden men det värkar som att han stack dit imot min vilja" säger jag. "Han förlåter mig för allt han visste att jag skulle göra. Men kan jag förlåta mig själv?" säger hon. "Förlåta?" säger jag och tittar på henne. "Jag älskade honom Kevin. Och jag älskar honom fortfarande" säger hon och tittar på mig. "Fortfarande?" säger jag. Hon tittar bort "När jag låtsas älska dig gör jag något förfärligt" säger hon. "Låtsas du?" säger jag tyst och tittar bort lite men fortfarande på henne. Hon sätter sig snabbt upp i sängen "Jag har syndat mot kärleken och gud för att få ta emot din nåd, vilken jag inte skulle ha fått utan att synda" säger hon.  "Jag kommer brinna i helvetet, och du också" säger hon. Jag flinar och sätter mig upp bakom henne och smeker hennes arm "Nej, nej, nej" säger jag och smeker hennes arm. "Nej, min älskade" säger jag och tittar på henne. "Du kommer att brinna i helvetet, men inte jag." flinar jag. "För jag är kung. utsedd av gud." säger jag och tittar på henne. Jag ställer mig sen upp och lämnar rummet. 


Yohio's Perspektiv


Det har snart gått 3 veckor nu och det är snart dags för kung Kevin's maskerad bal."Kom igen skynda på" ropar Carl utifrån. Jag tittar ut igenom fönstret och går ner till dem "Vart ska du?" säger jag och tittar på honom. "Jag måste in till Hoshi på ett ärende" säger han och hoppar in i häst och vagnen och drar iväg. Jag tittar efter honom "Kom Yohio, vi ska öva nu" ropar Eric. "Kommer" säger jag och går in. *Hur kan någon leva ett sånt här komplicerat liv?* tänker jag och sätter mig vid bordet och Eric dukar upp bordet med talrik och allt. "Så börja" säger han och sätter sig ner. Jag ska ta det fina glaset för att dricka men han stoppar mig "Det äf fel" säger han. "För en kung är det såhär" säger han och visar hur man ska hålla i glaset. Jag tittar på honom "Betjänterna har rört i glaset så kungen rör vid det så lite som möjligt" säger han. "En gång till" säger han. Jag suckar och ställer ner glaset och håller det igen och försöker drika men tappar det. Jag suckar med handen på huvudet "Förlåt mig" säger jag ledsamt. "Nej, be inte om förlåtelse" säger han och ställer sig upp. "Kungen begår inga misstag. Be aldrig om förlåtelse" säger han. Jag tittar upp på honom "Kungen bryr sig inte om någon eller något" säger han. "Ska jag bli en sådan kung?" säger jag och tittar på honom medans han torkar upp på bordet. "Eller säger du så för att din son är död?" säger jag och tittar på honom. Han tittar på mig och slänger iväg det trasiga glaset "Förlåt mig, jag menade inte att..." säger jag och sätter mig hand på hans axel. "Jag är inte arg på dig, förstår du det?" säger han och sätter sin hand på min axel och tittar på mig och sitter på huk framför mig. Jag nickar "Bra. Naturligtvis vill vi att du ska bli en god kung, men först måste du tas för Kevin som är kall och grym" säger han. Jag tittar på honom "Hans ögon säger att han bara bryr sig om sig själv" säger han. Jag tittar på honom "Men dina ögon frågar för mycket. Du ska inte bry dig om mig..." säger han. "Du ska inte bry dig om..." säger han men sätter sen handen för ögonen och snyftar. "Du får inte fråga efter min son" säger han lite snyftandes och går iväg. Jag suckar och tittar ner med huvudet i händerna "Varför måste jag alltid sabba allt?" säger jag ledsamt och suckar. 


Några timmar senare står vi ute och Eric visar mig hur slottet ser ut och vilka rum som är mina. "Vems rum är de här?" säger jag och pekar på dem. Han tittar på mig "Det är din mors rum" säger han. Jag tittar på honom "Min mor?" säger jag lite sakta och tittar på honom. Han ler och nickar vi ser sen Carl komma tillbaka med sina hästar "byt vagn nu. Vi ska in till stan" säger han. Vi tittar på varandra och det ser ut som att det är dags att åka in "Men balen är ju inte nu" säger Eric. "Jo den är imorgon, det har blivit krångel med Kevin och hans älskarinna. Så den ska hållas imorgon för att uppmuntra honom" säger han stressat. Jag tittar på dem och försöker hjälpa till och vi sitter sen i vagnen och rider in mot stan. Och alla hjälper mig komma ihåg hur jag ska bete mig "Håll i glaset med två fingrar, le och nicka också" säger Eric. "Okej" säger jag. "Om du tvekar säg bara fortsätt" säger han sen. Jag nickar "Imorgon kallar du Fredrik, Markus och Eric till dig som dina rådgivare" säger han. Jag nickar "okej" säger jag. 


Så det var del 5 av The unkown prince


Hoppas ni gillar den :)


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

29 juni 2015 13:45

Jaha det börjar dra ihop sig
grabbarna har samlats för genomgång......

Kawaiigirl Kawaiigirl

29 juni 2015 16:39

ja, nu händer det grejer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards