yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 9 januari 2015 18:48

Konnichiwa! 


Här kommer avsnitt 3 av A Second Chance 


Hoppas ni gillar detta avsnitt ^^  


Jag och Nicole satt och pratade en stund sen gick vi till en japansk butik och tittade omkring. Nicole gick och köpte Pocky åt oss. Medans jag väntade gick jag omkring och tittade och då såg jag 2 halsband som satt ihop. 

De bildade ordet LOVE 

 

Jag tittade på det en stund *jag köper det* tänkte jag för mig själv och log. Jag köpte det och gick sen ut till Nicole. 

Hon log och gav mig ett pocky paket med jordgubbs smak "Tack" sa jag och log. "Varsågod" log hon. "Jag hoppas att det inte känns så tråkigt. Jag ville ge dig något finare men jag har inte så mycket pengar" sa hon och tittade ner. Jag tog tag i hennes haka och fick henne att titta på mig. "Det gör inget, jag är glad att jag får vara med dig och att vi är ihop" sa jag och smekte hennes kind. Hon log och rodnade lite, "Jag har något åt dig" ler jag. Hon tittar på mig "Har du?" säger hon förvånat. Jag ler och nickar och tar fram asken "öppna" ler jag. Hon tar sakta imot den och öppnar den och ser halsbandet "Ååhh Yohio, du är för söt. Tack" ler hon och kramar mig. Jag ler och kramar tillbaka, hon ler och sätter den första delen av halsbamdet runt min hals. Jag fick början där det står Lo, och jag sätter det andra halsbandet runt hennes hals och hon fick slutet där det står ve. Hon ler och tittar på mig och kysser mig. Jag ler och kysser henne tillbaka. "Tack för en trevlig dag med dig Yohio" ler hon och tittar på mig. Jag nickar och ler tillbaka sen ser jag att klockan är mycket och att jag måste gå hem. Jag följer Nicole hem och pussar henne på kinden innan hon går in till sig. Jag går hem och han precis i tid till midagen, jag sätter mig bredvid Emelie och äter. "Så vad har du och Nicole gjort?" frågar pappa och äter sin mat. Jag tar en tugga av min mat och tittar på honom "Vi har pratat lite och Nicole köpte pocky åt mig och vi...." hinner jag säga innan Emelie avbryter mig. "Nej men ååhh har ni blivit ihop?" säger hon glatt och håller upp mitt halsband och tittar på det. Jag ler och nickar "Ja det har vi, det visade sig att hon har varit kär i mig lika länge som jag men inte vågat visa det för mig." säger jag och äter min mat. Hon ler och äter "Grattis får jag väl säga då" ler hon. "tack" säger jag lite tyst och äter. "Grattis Yohio" ler pappa och äter. "Tack" säger jag igen och försätter äta. Efter maten så bestämer jag att vi ska ha en familje kväll tillsammans *Jag har ju bara ett par dagar kvar med dem. Så låt oss få familjen lite tightare* tänker jag för mig själv medans jag fixar tea till alla och lite kakor. När jag är klar går jag in med allt på en bricka till vardagsrumet, jag serverar alla och sätter mig i soffan med dem och pratar. Vi har det mysigt och pratar och dricker tea sen ser jag att solen håller på att gå ner så jag går ut på verandan på baksidan och sätter mig med pappa och Emelie och tittar på solnedgången. 

 

"Så vacket" säger Emelie och sätter sig bredvid mig. Jag ler och nickar och dricker mitt tea och tittar på solnedgången, när den är över sitter vi kvar en stund och bara njuter. Efter ett tag säger pappa att det är dags att gå och lägga sig. Men innan jag hinner gå in på mitt rum stoppar pappa mig "Du Yohio...tack för att du hjälpte Emelie och stötta henne. Hon behövde verkligen det" säger han och ler. Jag ler "Det var så lite, jag ville bara hjälpa henne" ler jag och går sen in i mitt rum. Jag fixar mig iordning och lägger mig sen på sängen och somnar nästan på direkten.

Jag vaknar tidigt nästa morgon och tar på mig min rosa morgonrock och gör tea och går ut på verandan och tittar på den fina soluppgången. 

 

"Så vackert" viskar jag och dricker mitt tea och tittar på soluppgången. Jag känner sen att någon slickar mig på handen, jag tittar ner och ser Luna. "Hej Luna, vill du också vara med?" ler jag och ställer min tea mugg på det lilla bordet bredvid mig och lyfter sen upp Luna. Jag håller i Luna och sitter och klappar henne och tittar på soluppgången. "Ja a du Luna, nu är det bara några få dagar kvar." viskar jag och tittar ner på henne. Hon tittar undrande upp på mig. Jag ler lite och klappar henne "Jag har tänkt att vi ska gå på en liten utflykt idag, skulle du vilja det?" säger jag och tittar på henne. Luna ler och viftar på svansen. "Jag tar det som ett ja" skrattar jag lite tyst och klappar henne och tittar på soluppgången. 


Så det var avsnitt 3 av A Second Chance 


Hoppas ni gilla den :)


//Kawaiitjejen

 

 

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 9 januari 2015 11:22

Konnchiwa!


Här kommer avsnitt 2 av A Second Chance 


Jag tittar mig i spegeln en stund sen klär jag på mig. Jag tar på mig en tröja i leopard mönster och en vit ärmlös kofta och ett par svarta byxor. Sen fixar jag håret och sminket (ser ut som på bilden), sen går jag ner till köket och ser att pappa sitter som vanligt vid bordet och äter frukost och läser tidningen. "Godmorgon pappa" ler jag och går gör tea. Han tittar upp från tidningen "Godmorgon Yohio" ler han tillbaka. 

.  

Jag ler och gör mitt tea och 2 ost mackor och sätter mig sen vid bordet. Vi sitter en stund och pratar sen tittar jag mig omkring "Vart är Emelie?" frågar jag och dricker mitt tea. Pappa suckar och lägger undan tidningen "Hon är på sitt rum och sover antar jag" säger han och dricker sitt kaffe. Jag nickar sen suckar jag lite "Jag skulle vilja att du pratar med henne. Jag vill ha en rolig familje vecka med er" säger jag och tittar på honom medans jag dricker mitt tea. Han tittar på mig "Varför då?" frågar han. Jag skulle precis säga varför men hejdar mig *Du kan ju inte säga det riktiga svaret* tänker jag. "För att det var längesedan vi gjorde något tillsammans" ler jag. Han ler och nickar sen suckar han lite surt. "Vad är det?" frågar jag och tittar oroligt på honom. Han suckar och tittar på mig "Det är din syster Emelie. Hon har inte gjort något att för att komma in på gymnasiet, eller jo det gjorde hon men hon hoppade sen av!" säger han argt. Jag suckar "Hon har det bara tufft nu pappa, vi möste prata om det här vet du" säger jag och dricker upp mitt tea. Han suckar och nickar, jag ler och går sen upp till Emelie och knackar försiktigt på dörren "Emelie?" säger jag lite tyst. "Ja?" säger hon. "Får jag komma in?" frågar jag "Visst" svarar hon och jag öppnar dörren och går in. Hon sitter på sin säng och håller på med mobilen. Jag sätter mig bredvid henne och tittar på henne "Jo jag bara undra varför hoppa du av gymnasiet?" säger jag och tittar på henne. Hon suckar och lägger undan mobilen "Jag är så himla skoltrött och det var helt fel linje för mig, och jag vet inte vad jag vill bli" säger hon ledsamt. Jag nickar långsamt "Och vad jag än gör så blir pappa inte glad, men du. När du gör något, vadsomhelst så blir han glad" säger hon och ställer sig upp. Jag suckar "Ja men nu handlar det om dig. Varför tänker du inte igenom på vad du gillar och söker något som har med det att göra." ler jag. "Som du gillar musik väldigt mycket, du gillar att uppträda." säger jag sen och tittar på henne. Hon tittar på mig "Jag ska försöka, jag lovar" säger hon och kramar mig sen. Jag ler och kramar henne tillbaka "Bra Emelie, så ska det låta" ler jag och efter ett tag går jag ut ur hennes rum. Jag går in till mitt rum och stänger in mig och sätter mig vid skrivbordet och tar fram ett skriv block. "Okej då är hjälpa min syster avklarat på listan" ler jag och skriver ner det. "Hmmm, vad vill jag göra tillsammans med dem innan....olyckan sker?" säger jag sen och tittar ut och då ser jag hur vacker himlen är. "Jag har alltid velat besegra min höjdrädsla. Det är ju så vackert att se ut över saker och ting. Jag vet! Vi ska flyga luftbalong tillsammans" säger jag och ler lite och skriver ner det. "Sen har jag ju alltid velat se en soluppgång och en solnedgång och det ska jag göra nu varje dag" säger jag till mig själv och skriver ner det också. Jag lägger undan pennan och tittar på allt jag har skrivit ner och nickar "Ja det är nog allt.....eller vänta. Jag har ju aldrig vågat säga hur jag känner för Nicole. Jag måste hinna fixa det också" säger jag och skriver ner det på pappret. Jag går sen ner "Pappa jag går till Nicole en sväng" säger jag och går mot dörren. "Okej men kom inte hem sent" ropar han tillbaka. "Nej då" ler jag och går hem till Nicole, när jag kommer fram knackar jag på dörren. Dörren öppnas och där står Nicole "Hej Nicole, har du lust att gå en promenad?" frågar jag och tittar på henne. "Visst, låt mig ta på mig jackan först så kommer jag" ler hon och stänger dörren. Efter en stund kommer hon ut och vi går mot parken. Vi pratar en stund och sätter oss på en bänk i parken och pratar. Sen tittar jag på henne "Jo Nicole det är...en sak jag måste säga. Men jag vet inte hur" säger jag och tittar sen ner lite blygt. "Vad är det Yohio? Det är bara att säga det" säger hon och lyfter upp min haka och får mig att titta på henne. "Jo det är så att jag....liksom typ...." säger jag och försöker få fram orden men det går inte. Jag försöker en stund men får inte fram orden men då helt plötsligt från ingenstans så kysser hon mig. Jag sitter där helt förstelnad men kysser henne tillbaka och sen tittar jag på henne och rodnar "Hur visste du?" frågar jag lite blygt. Hon ler "Jag har sett det och jag har alltid gillat dig men inte heller vågat säga det." svarar hon och ler. Jag nickar "Så.....vill du bli ihop med mig?" frågar jag väldigt blygt. "Ja det vill jag" svarar hon och pussar mig på kinden. 


Så det var avsnitt 2 av A Second Chance 


Hoppas ni gillar min novell :)


//Kawaiitjejen


 

 

 


Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards