yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 14 januari 2015 12:21

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 5 av A Second Chance ^^


Jag vaknade nästa morgon och ser att Luna fortfarande sover bredvid mig. Jag ler och klappar henne lite sen går jag försiktigt upp för att inte väcka henne. Jag tar på mig min rosa morgonrock och går ner och gör lite tea och sätter mig ute och tittar på soluppgången och dricker mitt tea. "Tänk att jag har missat såna här fina stunder förut" viskar jag tyst för mig själv medans jag dricker mitt tea. Jag tittar på soluppgången sen när den har gått upp så går jag in i köket och gör frukost. Medans jag äter mina mackor så funderar jag på vad jag ska göra idag. Jag tänker en stund sen bestämer jag mig för att vara med Nicole idag. När jag druckit upp mitt tea så kommer Luna springandes viftandes på svansen. "Hej gumman, är du hungrig?" ler jag medans jag ställer in min kopp i diskmaskinen. Hon skäller och tittar på mig, jag ler och häller upp mat i hennes skål. "Varsågod" ler jag och hon börjar äta. Jag går upp till mitt rum och byter kläder, fixar mitt hår och sen sminket. 

 

(ser ut som på bilden)


När jag blir klar så tittar jag på klockan på mobilen "Klockan är 10:00, så hon borde nog ha vaknat nu" säger jag för mig själv och ringer henne. 


"Hej det är Nicole" svarar hon.
"Hej det är Yohio" säger jag glatt.

"Hej Yohio, varför ringer du såhär tidigt?" frågar hon nyfiket. 

"Jo, jag bara undrar om du har lust att göra något idag?" säger jag glatt.

"Jo visst kan vi det. Men vart ska vi va?" frågar hon. 

"Vi kan vara hos mig om det är okej?" säger jag. 

"Visst, jag kommer till dig om en stund. Ska bara fixa mig" säger hon glatt. 

"Okej ses om en stund. Hej då" säger jag.

"Hej då" säger hon glatt och lägger på. 


Jag går ner och fixar iordning lite sen kommer pappa ut ur köket "Godmorgon, vad gör du?" säger han och dricker sitt kaffe. "Jag och Nicole ska vara idag, och jag tänkte att vi kunde se lite film och sånt" säger jag medans jag gör det lite mysigt i vardagsrummet. Han ler och nickar "okej då ska jag och Emelie inte störa" ler han. Jag tittar på honom och ler. Efter en stund så går han och Emelie ut på en promenad med Luna, sen några minuter senare så kommer Nicole. Jag öppnar dörren och ler "Hej Yohio" ler hon och kramar mig. Jag ler och kramar tillbaka och går sen in med henne till vardagsrumet. "Så vad ska vi göra?" säger hon och tittar på mig. Jag ler och går in i köket och kommer tillbaka med lite fika och tea "Jag har tänkt att vi ska ha en mys stund tillsamans och se film" ler jag. "ååhh vad mysigt" säger hon och ler. Jag går fram till tv:n och tar fram några filmer. Vi väljer att titta på en japansk drama, jag sätter in den i dvd spelaren och sätter mig sen bredvid Nicole. 


Vi gosar in oss under varsin filt och dricker tea och tittar på den. 

Efter ett tag in på sista delen så sitter vi och håller varandra i handen och Nicole ligger och gråter på mitt bröst "Så ja lugna dig" viskar jag och smeker henne på huvudet. Hon snyftar "Men det är så orättvist, varför hon?" snyftar hon och tittar på tv:n. Jag vet inte vad jag ska svara utan fortsätter att titta och gråter lite också. Efter ett tag när vi har tittar klart på serien så tittar vi på varandra med tårar som rinner, tillslut så börjar vi le istället och håller om varandra. "Lova att inte lämna mig" viskar hon. Jag blir tyst en stund men säger tillslut "Jag lovar". 

Vi sitter sen och pratar "Kan vi inte hänga med våra andra kompisar någon dag?" säger hon sen och tttar på mig. 

Jag tittar på henne "Du menar typ som att ha en filmkväll?" säger jag och tittar på henne. Hon ler "Ja typ något sånt" svarar hon. *Det skulle inte vara så tokigt, då hinner vi göra något kul innan vi är då olyckan händer" tänker jag. 

Jag ringer till mina kompisar och vi bestämer att vi ska ha filmkvällen imorgon.


Nästa dag


Det är några timmar kvar tills vi ska ha våran filmkväll. "Jag går och möter upp mina kompisar nu" ropar jag medans jag klär på mig mina ytterkläder i hallen. "Okej, köp lite grejer till eran taco med" ropar pappa från köket. "Jadå och tack för att vi får vara själva ikväll" säger jag sen. "Det var så lite" säger han tillbaka. Jag ler och går ut, efter en stund ser jag mina kompisar stå vid Ica. Vi går in och jag tar en korg och tittar mig omkring sen ser jag hur en av mina kompisar stoppar ner bananer i en påse "Men vad ska du med det till?" skrattar jag och tittar på honom. "Va? har du aldrig haft bananer till Taco?" skrattar han och tittar på mig som om jag vore galen. "Är du seriös?" skrattar jag när han kastar ner dem i korgen. Vi skrattar och går vidare och fixar sen andra grejer till tacon som tomater, gurka och lite allt möjligt. Sen går vi direkt mot godiset och plockar i godis i en påse. Sen när vi blir klara så går vi hem och börjar laga tacos sen sitter vi och äter och skrattar. Bara för att retas så lägger min kompis upp ett stort lass med bananer på min taco "Men man har inte bananer till taco" skrattar jag och tittar på honom "Jo det har man visst" skrattar han. "Jag förlåter dig inte för det här" skrattar jag och låssas se alvarlig ut. Han tittar ner. 

 

"Okej okej du är förlåten, du är min bästis igen" skrattar jag och klappar honom på huvudet.

Han ler och kramar mig. 


Sen när vi ätit klart så går vi mot tv:n och tar fram dricka, godis och chips och sätter på en film.

Vi sitter ihoptryckta tillsamans och har det mysigt. 

 

"det var längesen vi gjorde något tillsamans" säger Sara.

"Ja det var det men det var tur att Nicole och du kom på den här idéen" ler Sebastian och tittar på mig. 

Jag ler och tar lite dricka och dricker det. "Vi kan vi i helgen" säger Sara sen och tittar på oss. "Vi kan vara på Söndag och det är om hur många dagar?" säger hon och tittar på oss. "Det är om 2 dagar" svarar jag och dricker min läsk. Hon nickar "bra då bestämer vi det. Vi är om 2 dagar igen och då ska vi ha det riktigt kul" skrattar hon. Vi alla andra skrattar och fortsätter titta på filmen. 


*Ja det är tur att vi hade en sista rolig tid tillsamans, men om 2 dagar så är det sista gången vi ses. Önskar jag kunde göra något åt det, men jag fick inte ändra mit öde* tänker jag och tittar på mina underbara kompisar sen tittar jag på filmen med dem. 


Så det var avsnitt 5 av A Second Chance 


Nu börjar det bli lite sorgligt, får ju själv tårar i ögonen när jag skriver   


//Kawaiitjejen

 

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards