yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 15 januari 2015 14:20

Konnichiwa!


Vad vill ni att nästa novell ska handla om?


YOHIO?

 


Eller Seremedy?


 


Och hur ska den va?


Sorglig? Romantik? Drama? Komedi? Läskigt?


Kommentera gärna så kokar jag ihop något^^


//Kawaiitjejen

 

 

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 15 januari 2015 10:54

Konnichiwa!


här kommer sista avsnittet av A Second Chance 


Hoppas ni gillar den :)


Jag vaknade nästa dag *Vilken rolig filmkväll vi hade igårkväll* tänker jag och ler när jag ställer mig upp och tar på mig min rosa morgonrock. Jag gör tea och går ut och tittar på  det lilla som är kvar av soluppgången. "just det, vi ska ju åka luftballong ikväll" viskar jag tyst för mig själv medans jag dricker mitt tea. 

Jag går in och äter frukost sen tittar jag om allt är fixat in för ikväll "Vad bra allt är fixat" säger jag för mig själv. "Vad är fixat?" frågar pappa och tittar på mig. "Ehh, det är en hemlighet" ler jag och går till köket. Han följer efter och står lutad mot dörrkanten och tittar på mig medans jag gör tea. "Vadå för hemlighet?" ler han. Jag häller upp mitt tea och tittar sen på honom "Om jag berättar så är det ingen hemlighet" säger jag och skrattar. "Men för vilka är det då?" frågar han. Jag suckar lite glatt och tittar på honom "Det är för familjen och Nicole." ler jag och häller i mjölk och honung i mitt tea och går sen upp till mitt rum. Jag tittar ut igenom fönstret och dricker tea *Jag kan inte fatta att jag måste lämna min underbara familj imorgon* tänker jag och suckar. 


Jag tar fram mitt fotoalbum och blädrar igenom den. 

Jag hittade många fina bilder, jag hittade blandannat en fin familjebild 

 


Jag log och tittade på den och fick genast tårar i ögonen "Jag kommer sakna er" viskar jag och en tår åker ner för min kind och hamnar på bilden. Jag lägger efter en stund undan boken och torkar bort mina tårar. Jag dricker mitt tea och tittar sen på mobilen och ringer till Nicole "Hej Nicole, jag undrar bara om du är upptagen ikväll?" säger jag. 

"Hej Yohio, nej jag är inte upptagen ikväll. Har du tänkt att träffas?" frågar hon glatt. "Ja, jag har en liten överraskning till dig och min familj" säger jag glatt. "Åh vad kul, när ska jag komma?" frågar hon nyfiket. "Du kan komma vid 21:00" säger jag. Efter en stund lägger hon på, jag tittar ut igenom fönstret "Hoppas dem kommer gilla det här" ler jag och dricker mitt tea. 


Efter ett par timmar blir det kväll jag står utanför bilen med pappa och Emelie och väntar på Nicole, efter en stund så kommer hon "Hej, förlåt för att jag är sen" säger hon och springer fram till oss. "du är inte så sen" ler jag och kramar henne. Hon ler och vi hoppar in i bilen, efter en stund är vi framme. "Yohio vad har du nu planerat?" ler pappa när han ser luftballongen. Jag ler och går fram till den "Vi ska åka luftballong och se på solnedgången" ler jag. Dem ler och vi hoppar in i luftballongen och efter en stund så lyfter vi upp. Jag som inte gillar höjder börjar skaka efter en stund "Ta det lugnt Yohio, jag är här" säger Nicole och tar min hand. Jag ler och nickar och tittar på henne. Vi tittar oss omkring och det är verkligen vackert här uppe. Efter en stund så börjar solnedgången och alla står och beundrar den, medans dem tittar sig omkring så tar jag bilder *Bara så att ni minns denna fina stund* tänker jag och ler och tar bilder. Sen tar vi en liten gruppbild och sen fortsätter vi titta oss omkring.


När vi kommer hem så står jag och Nicole och pratar med varandra en stund "Tack för denna fina kväll" ler hon och tittar på mig. "Det var så lite så" ler jag. Hon ler och kysser sen mig, jag kysser tillbaka och sen tittar vi på varandra och ler innan vi går hem. Jag pratar sen med pappa och Emelie en stund innan jag går och lägger mig. När jag ligger i sängen så ligger jag och tänker på vad som väntar nästa dag *Jag vill inte lämna dem, men jag har gjort vad jag har kunnat nu för att få familjen att må bra och jag har fått göra de saker jag inte hann göra förut* tänker jag och suckar. Sen efter en stund så somnar jag med Luna sovandes bredvid mig.


Nästa dag


Jag vaknar och tittar på klockan, den är 10:00. Jag klär på mig och går sen ner och äter frukost när jag är klar ringer Sebastian till mig "Är du redo för att ha kul idag?" säger han glatt och skrattar. "Ja jag är redo, om en liten stund bara men ni kan komma om ni vill" säger jag glatt. Efter en stund så kommer alla och de står och väntar på mig i hallen.

Medans jag sminkar mig så tittar jag mig i spegeln *Jag vet vad som kommer hända. Önskar bara jag kunde säga det* tänker jag och sminkar mig. "Yohio, kommer du snart?" hör jag Sebastian ropa på mig i hallen. "Jag kommer!" ropar jag tillbaka. Jag springer sen ner och går in i köket "Jag går ut med mina kompisar" säger jag och tittar på pappa. "Okej, kom hem till midagen" säger pappa och tittar på mig. Jag ler och nickar "Jadå, jag älskar er" säger jag sen och kramar honom och Emelie och sen springer jag ut med mina kompisar. Vi köper pocky och sätter oss i parken och pratar och jag tar massa fina bilder tillsamans med dem så dem alltid kommer minnas mig. Men...jag tror nog inte att mina kompisar skulle glömma mig precis. Vi skrattar och har kul sen så tittar dem på mig "Yohio?" säger dem. "Ja?" säger jag och tittar på dem. "Vi kommer alltid vara bästisar va?" säger dem och ler. "Jadå, föralltid" ler jag och skrattar. Sen ser jag vad klockan är och jag vet vad som ska hända "Jag måste hem nu, det är snart mat." säger jag och ställer mig upp. "Vi följer dig hem" ler mina kompisar och ställer sig upp. Jag ler och vi går hem, när vi kommit en bit över bilvägen så tappar Nicole sin plånbok. "Jag hämtar den" säger jag och går för att hämta den. *Hej då alla* tänker jag när jag plockar upp den. Sen händer det "YOHIO, akta dig!" skriker Nicole och jag tittar upp och ser bilen komma och PANG! allt blir svart.....


Jag vaknar upp och ser att jag är hos mamma igen. Jag kramar om henne och gråter "Jag vill inte lämna dem mamma." gråter jag. "Jag vet hur det känns, det var svårt att lämna er" säger mamma och stryker mitt hår. Vi går till dammen och tittar ner på begravningen. Sen tittar mamma på mig "Jag ser att du vill tillbaka, du kan få åka tillbaka till dem inatt och säga några få ord till dem" ler hon. "Tack mamma" ler jag och kramar om henne. Jag går ner hem till mig och går in till pappas rum. Han ligger i sängen och gråter "Pappa" säger jag och tittar på honom. Han sätter sig upp och tittar på mig gråtandes "Yohio, är det du?" snyftar han. Jag ler och nickar, han springer fram till mig och kramar mig "Snälla lämna oss inte" gråter ham. "Jag måste pappa men jag kommer inte lämna er, jag finns alltid med er." säger jag och smeker honom över ryggen.Efter en stund så går jag in i Emelies rum "Snälla Yohio lämna mig inte. Jag kommer inte klara mig utan dig" snyftar hon och kramar mig. "Jag lämnar dig inte, jag finns alltid med er och jag kommer alltid finnas med er" säger jag och tittar på henne. "Lovar du?" snyftar hon. "Jag lovar" säger jag och ler. Jag går sen hem till alla mina kompisar och sen till Nicole. Hon ligger i sängen och gråter sen tittar hon upp ner hon ser ljuset när jag går in "Yohio?" snyftar hon. "Ja det är jag" säger jag och tittar på henne. Hon springer fram till mig och kramar mig "Du lovade att aldrig lämna mig" gråter hon. "Jag kommer alldrig lämna dig. Jag kommer alltid vara med dig, vad som än händer" säger jag och tittar på henne. "Lovar du?" snyftar hon och tittar på mig. "Jag lovar" säger jag och torkar bort hennes tårar. Jag håller länge om henne och smeker henens hår. Sen hör jag hur mamma ropar på mig "Yohio, det är dags nu" säger hon. Jag tittar på Nicole "Jag måste gå nu, tiden är ute" säger jag och tittar på henne. "Nej, du får inte lämna mig" säger hon gråtandes. "Jag kommer inte lämna dig. Jag kommer alltid finnas med dig. Här inne" säger jag och tar hennes hand och lägger den vid henens hjärta. Hon gråter och tittar på mig, jag tar mina händer och lägger dem på hennes kinder och kysser sen henne. "Jag älskar dig och kommer alltid göra det" viskar jag och sen försvinner jag tillbaka till himlen med mamma.....


Så det var det sista avsnittet av A Second Chance 


Hoppas ni gillade min novell :)


//Kawaiitjejen 

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards