yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 19 juni 2015

the unknown prince

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 19 juni 2015 00:39

Konnichiwa! 


Här kommer min nya novell :)


Och den heter The unknown prince 


Hoppas ni gillar den^^  


För länge sedan i ett land långt borta så fanns det en stad som hette Hoshi. Där bodde det en familj i ett slott, kung Erik och Drottning Anna. En natt så fick hon barn men det var tvillingar, 2 prinsar. Och hon visste att kungariket kan inte ha 2 prinsar utan bara en, bara en prins kan ärva tronen...


Anna's Perspektiv


Jag ligger i sängen och håller mina 2 barn, det har gått 5 dagar sen födseln och jag är orolig för vad som ska hända. "Vad ska vi göra älskling?" säger jag och tittar på Erik. Erik är lång och ganska kraftig, han har svart kort hår och lite stubb. Han kliar sig på nacken och tittar på mig "Jag vet inte Anna. Men vi kan inte behålla båda, det vet du" säger han och suckar ledsamt. "Jag kan inte döda ett av mina barn" säger jag och stirrar på honom. Han skakar på huvudet "Vi ska inte döda ett av våra barn" säger han och kysser mig på pannan. Jag nickar och tittar på honom sen ner på mina små sovande barn, "Har du några namn på dem?" säger han och ler. Jag ler "Det här är Kevin" säger jag och nickar mot mitt ena barn. Han nickar och ler "Och det här är Yohio" säger jag. Han ler och tittar på honom, Yohio sover men gäspar och håller sina små armar om sig. "hur ska vi se skilnad på dem?" säger han sen och tittar på mig. Jag rycker på axlarna sen ser jag som ett litet märke vid ena ögat på Yohio. "Yohio har ett tydligt födelsemärke, men det har inte Kevin" säger jag och tittar på honom. Han nickar och ler lite och pussar Yohio på kinden. Jag ler sen somnar jag efter en stund. Dagarna går som blir till veckor, som blir till månader, som blir till år och nu är de 10 år. 


Vi sitter på backsidan av våran stora trädgård och tittar på när Yohio och Kevin leker. De har blont hår med bruna slingor och är långa och smala. Yohio's födelsemärke börjar synas mer och det har fått formen av en stjärna. "De är duktiga med sina svärd" ler jag och dricker mitt tea. Erik ler och nickar och tittar på dem. "Har du bestämt dig än?" säger han sen och tittar på mig. Jag suckar och skakar på huvudet "Jag bestämmer det senare" säger jag och dricker mitt tea. Han nickar sakta sen tittar han tillbaks på dem, efter en stund kommer de springandes. "Såg du mamma, jag van" ler Yohio och skuttar. "Vad duktigt" ler jag. Han ler och sätter sig bredvid mig, jag ler och ger honom ett glas med dricka och han tar och dricker det. Kevin sätter sig vid sin pappa och dricker sin dricka "Jag tar dig nästa gång" säger han. "Visst" flinar Yohio och dricker. Kevin bara tittar på honom och dricker sin dricka, senare på kvällen när barnen sover går jag sakta till Erik. "Jag har bestämt mig" säger jag. Han nickar "Vem vart det?" säger han. "Yohio" säger jag med tårar. Han nickar "Han kommer få det bra, jag lovar" säger han och kramar mig. Jag nickar sakta, han går in till Yohio's rum och lyfter sakta upp honom. Han fortsätter sova, vi sätter oss i en av våra hästochvagnar och åker iväg. Vi stannar sen utanför ett hus på landet och vi har på oss långa kappor med huvor. Dörren öppnas av en kvinna, hon har brunt uppsatt hår och en brun klänning med ett förklädde "Kan jag hjälpa er?" säger hon. "Jo, vi har en svår tid och vi undrar om ni kan ta hand om våran son?" säger Erik. kvinnan tittar på honom sen på Yohio som sover i hans famn. Hon nickar "Visst" säger hon. Han nickar och ska precis ge honom till henne när jag går fram. "Är du säker på det här?" säger jag. Han nickar och ger honom till henne, jag tittar på Yohio och går fram till honom och smeker honom på huvudet. "Mamma kommer sakna dig, men vi ses snart igen" viskar jag och kysser honom på pannan och smeker hans hår. "Oroa dig inte, han kommer ha det bra" säger kvinnan. Jag nickar "Tack för hjälpen" säger jag. Hon nickar "Men vart är ni ifrån?" säger hon. Vi tittar på varandra sen henne "Vi är på resande fot från en stad långt härifrån och det skulle bli för jobbigt för honom" ljuger vi. Hon nickar "Okej, lycka till med er resa" säger hon. Vi nickar och hoppar upp på våran vagn igen och styr hästarna tillbaka till slottet. Jag tittar bakåt och ser hur kvinnan går in och stänger dörren och jag tittar tills huset blir mindre och mindre tills jag inte kan se det mer. 


Yohio's Perspektiv


Jag vaknar en morgon och allt ser annorlunda ut, golvet och väggarna är av trä, sängen är hård med en madrass och ett slitet täcke. På det lilla sängbordet står ett stearinljus och det är en nalle björn på sängen och under fönstret finns en byrålåda. "Vart är jag?" säger jag oroligt och går upp. "mamma? pappa?" ropar jag och tittar mig omkring. Jag ser sen en lite äldre kille som ser ut att vara 12 och han har brunt hår och blåa ögon. "Vem är du?" säger jag. "Anton" svarar han. "Vart är jag?" säger jag och tittar mig omkring. "Hemma" säger han och äter en macka. Jag skakar på huvudet "Det här är inte hemma. Mitt hem ser inte ut såhär" säger jag. Han skrattar och äter, efter en stund kommer en kvinna in. "Jaså, så du har vaknat" säger hon och går till en spis och kastar in ved. "Vem är du och vart är jag?" säger jag oroligt. "Jag heter Sofie och du är hemma" säger hon. Jag skakar på huvudet "mitt hem ser inte ut såhär" säger jag. Hon suckar "Men det här är ditt hem" säger hon. Jag skakar på huvudet igen och tittar mig omkring efter mina föräldrar och Kevin, "Jag vill tillbaka hem till min familj" säger jag börjar gråta och springer mot dörren. Hon tar ett hårt grepp om min arm och tittar argt på mig "Du bor här nu och det är bara att du vänjer dig. Förstått?" säger hon. Jag gråter "Men.." gråter jag. "Förstått?" säger hon argt igen och håller hårdare. Jag gråter mer och nickar "Bra, ät nu vi ska snart ut och jobba" säger hon argt och släpper min arm. Jag snyftar och sätter mig vid bordet och äter en macka. Vart är jag? Och varför händer detta mig? 


 


Så det var första avsnittet av The unknown prince


Hoppas ni gillar den :)


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

21 juni 2015 20:10

Va tråkigt för YOHIO,men han är ju en PRINS på riktigt
stackarn o vakna upp o inte känna igen sig brr
hur ska detta gå😢

Kawaiigirl Kawaiigirl

26 juni 2015 17:10

Ja stackars liten :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards