yohioseremedyfanfics

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 5 juni 2015 15:45

Konnichiwa! 


Här kommer del 8 av A curse, one tale...one love


Hoppas ni gillar den^^


Yohio's Perspektiv


Jag håller Elizabeth's hand och springer igenom skogen, efter ett tag stannar jag och andas snabbt och tittar framför mig. Det börjar skymma och det är massa skog omkring oss och inte långt ifrån är det en klippa. Jag andas snabbt och vänder mig sen om och tittar på Elizabeth. Hon tittar på mig oroligt och skakar, jag suckar med händerna för huvudet och går fram och tillbaka. *Vad har jag gjort? Vad ska jag göra?* tänker jag och går fram och tillbaka. Efter en stund känner jag en hand runt min handled, jag stannar och ser Elizabeth hålla sin hand på min handled "Ta det lugnt" säger hon. Jag tittar på henne "Är du inte rädd för mig?" säger jag och tittar på henne. Hon skakar på huvudet och smeker min kind "Du kanske ser ut som du gör men bakom de röda ögonen och den vita huden så finns den Yohio som jag älskar, som är snäll och bara vill gott" säger hon och ler. Jag ler lite och tittar på henne och hon ler och tittar tillbaka, "Jag vill bli som du, snälla gör mig till en vampyr" säger hon och tittar på mig. Jag tittar på henne med stora ögon "är du säker?" säger jag. Hon nickar "Jag vill leva tillsammans med dig, jag vill se hur du ser värden" säger hon. Jag tittar på henne "Verkligen? Det här inget liv jag valt att leva" säger jag och suckar. Hon tittar på mig "Vi kan inte leva i solen, allt heligt förgör oss eller skadar oss, vi måste ha blod och alla ser oss mer eller mindre som monster" säger jag och suckar. Hon nickar men kramar mig "Så länge jag är med dig så bryr jag mig inte om de sakerna" säger hon och tittar upp mot mig med sina vackra gröna ögon. Jag tittar på henne och vi står på klippan med den mörka himlen bakom oss och stjärnorna lyser på himlen och den stora månen lyser upp natthimlen. "Är det vad du vill?" säger jag och tittar på henne. Hon nickar "Ja" säger hon. 


Sebastian's Perspektiv


Jag suckar och går med tunga kliv in i mitt arbetsrum med Carl och hans män tätt bakom mig "Inser du vad du har gjort?" säger jag argt och rotar igenom mina skåp. "Han förtjänade detta han är ju en..." säger han men jag avbryter honom. "Du är nog den mest korkade människan på denna jord" säger jag och tar fram mina saker. Han tittar på mig "Du har retat upp en vampyr, han är i sin sanna vampyr form nu. Nu är det svårare en någonsin för honom att hålla blodsuget borta" säger jag och stirrar på honom. Han tittar på mig "Din dotter, hennes blod doftar väldigt starkt. Han har aldrig känt någon son doft tidigare, det är därför han inte kunde kontrolera sig när hon skar sig. Det är därför han har gjort som han har gjort, men han älskar henne också" säger jag och tittar på honom. "Han vill inte göra henne till vampyr, han vill beskydda henne men nu..." säger jag och suckar. "Men nu vad?" säger han och tittar på mig. "Men nu tack vare dig så har han svårare att kontrolera sig och kan göra henne till en vampyr" säger jag. Han stirrar på mig "Vad ska vi göra?" säger han. Jag suckar och tittar ner på den lilla flaskan med den lila likande vätskan och på sprutan bredvid. "Vi kan använda det här, det kan få honom tillbaka som normal igen men den har några sidefekter" säger jag. "Som vad?" frågar carl. Jag suckar "Han kan få svårare med blodsuget och mer nattaktiv" säger jag. Han nickar "Men om detta inte fungerar då?" frågar Carl. Jag suckar med tårar i ögonen "Om inte detta fungerar så måste vi nog göra det som behövs göra" säger jag med en tår som rinner ner längs min kind. "Att döda honom..." säger Carl. Jag nickar "Men en påle igenom hjärtat och sen hugga av huvudet" säger jag tyst med tårar som rinner ner längs mina kinder. 


Vi går igenom den mörka skogen och letar efter Yohio och Elizabeth, att hitta dem är som att leta efter en nål i en höstack. "Är du säker på att detta kommer fungera?" säger Carl och går efter mig. "Ja det kommer fungera, det måste fungera" säer jag tyst. Vi går länge sen efter en stund stannar jag och blir shockat. På klippan ser jag hur Yohio håller om Elizabeth och kysser henne på halsen. "Yohio, nej!" skriker jag. Han tittar upp på mig med sina röda ögon och hans hud är vit som månen. "Sebastian?" säger han. "Släpp henne" säger jag. Elizabeth tittar upp på oss och sen på Carl "Detta är vad jag vill, jag vill leva tillsammans med honom förevigt pappa" säger hon. Carl stirrar på henne "Men..." säger han innan hon avbryter honom "Han är inte ond pappa, du är den onda här!" säger hon argt. Han stirrar på henne, jag tittar på Yohio "Släpp henne nu, du vet själv hur det är att leva som vampyr. Du vill väl inte att hon ska få det livet?" säger jag. Han tittar på mig skakandes "Släpp henne nu, lugnt och sakta. Vi löser det här" säger jag. Han tittar på mig men nickar och släpper henne sakta. Elizabeth tittar på honom "Men du lovade" säger hon. Han suckar "Jag vill inte ge dig detta liv" säger han. Hon tittar på honom ledsamt och tar fram en kniv, "Elizabeth, gör det inte!" skriker jag och springer mot henne. Men det är försent, hon drar kniven mot sin arm och blodet rinner. Yohio spärrar upp sina ögon och puttar undan mig. Jag faller mot marken och han springer fram mot henne och biter tag vid handleden där hon skar sig och dricker blodet. "Nej, sluta!" säger jag och försöker dra bort honom. Han puttar undan mig och fortsätter, jag sätter mig bredvid honom och tittar på honom "Är detta vad du vill? Du vet att hon kommer bli en vampyr om du inte slutar" säger jag. Carl går mot honom och försöker dra bort honom men jag stoppar honom "Han måste lära sig att sluta själv. Det är bra för honom, låt honom försöka" säger jag. Han stirrar på mig men nickar sakta, jag tittar på Yohio "Försök att sluta" säger jag. Han tittar på mig och efter en stund lyckas han sluta och ställer sig upp. "Bra" säger jag. Men han tittar på henne igen och ser blodet och försöker igen, jag håller tag i honom och han väser och stretar imot. "Sluta, lugna dig" säger jag. "Släpp mig!" skriker han och väser ilskett. Jag lyckas brotta ner honom på marken och 2 av männen håller honom nere. "Vad gör ni? Släpp mig!" skriker han argt. Jag tar fram den lilla flaskan med den lila vätskan och suger upp den med sprutan. Han stirrar på mig "Vad gör du?" väser han argt. "Räddar dig" säger jag och sticker in den i hans arm och sprutan in vätskan. Han skriker och stretar imot. Jag drar sen ur den och tittar på männen "Håll honom nere tills medecinen värkar" säger jag. De nickar och håller honom "Det kan se otrevligt ut men det är medecinen" säger jag. De nickar, jag går sen mot Elizabeth och hon skakar och skriker, Carl tittar på mig oroligt vad är det med henne. Jag håller upp hennes hand och ser bitmärket och det är lite grönt, jag suckar "Nu när han är i sin riktiga vampyr form så blir andra vampyrer om han biter dem. Så vi måste suga ut giftet" säger jag. Han tittar på mig "hur?" säger han. Jag suckar "Det låter kanske dumt men Yohio måste det. Han känner skilnad på giftet och hennes blod" säger jag. Han stirrar på mig "Jag låter inte det monstret göra det igen" säger han. Jag stirrar på honom "Vill du att hon ska leva eller bli dömd till att bli vampyr?" säger jag. Han tittar på Elizabeth sen på mig och nickar, jag nickar. "Sebastian, han börjar bli konstig" ropar männen. Jag går mot dem och sätter mig ner, jag ser hur Yohio ligger på marken och skakar. Han skakar med huvudet och ögonen rullar upp. "Shh, ta det lugnt Yohio" säger jag och smeker på huvudet. Han skriker och skakar "Ta imot medlet, det hjälper dig" säger jag lugnt. Han skakar och efter en stund blir han lugn och andas sakta och hans ögon skiftar från rött till blått. Jag ler lite och han sätter sig upp "Gå nu till Elizabeth och hjälp henne" säger jag. "Med vad?" frågar han. "Sug ut giftet ur hennes blod" säger jag. Han tittar på mig "Men tänk om jag tappar kontrollen" säger han. "Det kommer du inte, det kommer gå bra" säger jag. Han nickar och går sakta mot Elizabeth och sätter sig ner "Jag ska rädda dig, ta det lugnt" säger han och sätter i tänderna mot armleden och börjar suga ut giftet. Hon skriker till och han fortsätter, jag ser hur hon lugnar ner sig sen och giftet är ute. Han fortsätter dricka "Yohio sluta nu, du tömmer henne på blod" säger han. Han svarar inte utan fortsätter "Försök hitta viljan att sluta, du klarar det" säger jag. Han tittar på mig och fortsätter men slutar efter en stund och faller sen utmattad ner mot marken och svimmar.


Så det var del 8 av A curse, one tale....one love


Hoppas ni gillar den^^


//Jonna 

 

 

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards