yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Kindan no ai avsnitt 1

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 7 februari 2015 09:53

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 1 av Kindan no ai


Hoppas att ni kommer gilla den^^ 


Yohio's perspektiv


 Jag är påväg hem från skolan och jag går långsamt och tittar ner, efter en stund är jag hemma och ska gå in i lägenheten. Jag går in och går in i köket och gör tea, jag går sen ut på balkongen och dricker tea och tittar mig omkring. Jag tittar mig omkring och dricker tea när jag hör en röst säga "Hej Yohio". Jag vänder mig om och stelnar till och ser min granne Jenziih stå och titta på mig från sin balkong. Jag stelnar till och tittar på honom "Hej...Jenziih" lyckas jag få fram och tittar nervöst på honom. Han ler och tittar på mig och försvinner sen in i hans lägenhet. *Han vet vad jag heter* tänker jag och rodnar och försvinner in i mitt rum och sätter mig på sängkanten. Jag har varit kär i Jenziih enda sen de flyttade in i lägenheten bredvid oss. Hans leende, hans hår, hans ögon allt är så perfekt. Men han gillar säkert inte mig, jag tror inte ens han gillar killar.......inte på det sättet jag gillar honom i alla fall. Och sen är det ett problem till......han är äldre än mig........

Fast ålder är ju bara en siffra säger man ju? 


Jag suckar och dricker mitt tea och sätter koppen på skrivbordet och sätter mig och försöker göra läxan. Efter en stund hör jag hur det knackar på dörren. "Det är öppet" säger jag och fortsätter med läxan. Jag ser hur mamma kommer in och tittar på mig "Vad gör du Yohio?" frågar hon och går till mig. "Jag försöker göra läxan" suckar jag och tittar upp på henne. "Går det bra?" ler hon. Jag suckar "Inge vidare" suckar jag. Hon ler lite och sätter sig på en stol bredvid mig "Jo jag och  pappa ska iväg på en liten jobbresa i några dagar. Men du klarar dig själv va?" säger hon och tittar på mig. Jag tittar på henne men nickar "Skulle något hända kan du alltid ringa mormor eller springa över till din moster, hon bor ju bara några hus bort. Eller gå över till Jenziih" säger hon och tittar på mig. Jag rycker till på det sista namnet men jag bara nickar "När åker ni?" frågar jag. "Om en stund" säger hon och tittar på mig. Jag nickar och kramar henne, hon kramar mig tbx och stryker mig över ryggen. Efter ett tag så åker de iväg, jag står vid fönstret och dricker tea och tittar på när de åker iväg. Jag stirrar på läxan "Aldrig att jag gör den nu, jag är ju hemma för mig själv" säger jag och dricker upp mitt tea sen går jag till affären. Jag går omkring i affären och får syn på Jenziih som köper en hel del öl och lite godsaker. *Vad gör han?* tänker jag och stirrar konstigt på honom. Jag rycker sen på axlarna och köper mig en fanta och lite chips och godis och går sen hem, jag gör läxan en stund när jag kommer hem sen slappar jag. Jag börjar med att titta på Sagan om Ringen filmerna men efter ett par timmar hör jag hur det dunkar från Jenziih's lägenhet. *Vad fan håller han på med?* tänker jag och pausar filmen.

 

Det fortsätter och jag suckar och går över till Jenziih och knackar på dörren. Han öppnar efter en stund och det är hög musik där inne och jag tittar på honom. "Hej Yohio! Vad tog dig hit? Vill du vara med?" ler han och ger mig en chest att gå in. Jag skakar på huvudet "Nej, vad håller du på med?" frågar jag och tittar på honom. "Jag har värsta partyt!" ler han och tar en klunk av sin öl. "Ja men skulle du kunna sänka? Det är väldigt högt" säger jag och tittar på honom. "Javisst" säger han och ler. "Tack" säger jag och går tillbaka och tittar klart på filmen. Sen tar jag fram min favorit fantasy bok och gör tea men jag hör att Jenziih inte har sänkt musiken, utan snarare höjt den. Jag suckar "Han kan väl få ha sin fest" suckar och sätter mig ner men musiken dunkar så mycket så jag spiler ut mitt tea på min bok. Jag får panik "Min bok!" skriker jag och springer omkring och hämtar en handduk och massa annat för att få boken torr. Jag suckar argt och går tillbaka till Jenziih och knackar på dörren. Han öppnar och tittar på mig "Jamen är det inte du igen" ler han. Det är högre musik därinne och jag känner lukten av öl. "Jag bad dig sänka!" säger jag argt och tittar på honom. "Gjorde du? Det minns jag inte" skrattar han. "Ja det gjorde jag, för typ 2 timmar sen" säger jag argt. "Kom igen, var inte så arg. Vi har ju kul" ler han. Jag säger inget utan tittar argt på honom "Men kom in vet ja, ha kul" ler han och tar tag i min arm. "Släpp mig, rör mig inte" skriker jag och försöker slita åt mig min arm. Jag känner sen hur hans andra hand hamnar runt min höft. "Jag sa rör mig inte!" skriker jag och ger honom en örfil. Han tittar förvånat på mig och släpper mig. "Jag trodde inte såhär om dig Jenziih, jag trodde du var trevlig och snäll. Men du är ju bara som alla andra idioter som gillar att dricka och festa!" säger jag argt med tårar som rinner och springer hem till mig och slänger mig på sängen och gråter. Det som hände idag hoppas jag är en mardröm, en hemsk mardröm som jag kan vakna upp ifrån. Jag vill inte han ska vara sån, han får inte det. "Snälla, låt detta inte vara sant. Jag vill inte att det ska vara sant"  gråter jag och trycker huvudet närmare kudden.


Så det var avsnitt 1 av Kindan no ai :)


Den här delen har mycket blandande känslor, men jag kan lova att avsnitt 2 är lite mera gladare och roligare. Men jag ska inte avslöja för mycket ;)


//Kawaiitjejen

 

 

 
 
Ingen bild

tjin lönnkvi

7 februari 2015 14:41

Va man hängde me o tyckte synd
om dom ,jävlar va bra den är

Kawaiigirl Kawaiigirl

9 februari 2015 12:10

Kul att du gillar den^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards