yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

A curse, one tale...one love del 1

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 29 maj 2015 22:18

Konnichiwa! 


Här kommer min nya novell och den heter A curse, one tale...one love


Yohio's Perspektiv

 

Det är mörkt, jag ligger trött mot den hårda kalla stenväggen och sluter mina ögon. Mitt bruna hår är ruffsigt och mina kläder är slitna. Jag är törstig, jag måste ha....blod. Jag hör hur den tunga dörren öppnas och solen bländar mig. Jag väser och håller ena armen för mina ögon Mannen går in och drar bort min arm. "Berätta sanningen! Är du en av de?" säger han. Jag tittar på honom och de andra männen med mina röda ögon och ska precis svara när en annan man kommer in. "Alexander. Vad för du med honom?" säger han. Jag tittar upp och ser Sebastian. Han är min mästare, "Sebastian, vi bara..." säger dem. Han suckar och lyfter upp mig "låt honom vara" säger han och går iväg med mig. När vi kommer ut så ser jag solen och väser. Han lägger mitt huvud mot hans bröst och fortsätter gå. Efter en stund är vi tillbaka på våran stora herrgård. Han sätter mig på golvet "gå och fixa dig" säger han. Jag nickar och går och duschar och byter om till rena kläder.

 

(ser ut som på bilden)

 

Jag sätter mig sen på den stora soffan. Sebastian kommer efter en stund och sätter sig bredvid mig "du var borta i 2 dagar" säger han. Jag nickar sakta "Jag skulle bara ta ett rådjur. Jag var hungrig på blod. Sen kom de och tog mig." säger jag. Han nickar "Du måste vara mer försiktig" säger han. Jag nickar "Jag vet" säger jag tyst. Jag ser sen hur han tar av sig sin ena handsken och tar fram en kniv. Jag tittar på honom, han tittar på mig och flinar. Han drar kniven mot handlatan och blodet rinner sakta. Mina ögon blir röda och hörntänderna kommer fram. "Vänta" ler han. Jag tittar på honom och försöker kontrollera mig "Vad säger man?" säger han. "Snälla herre, låt mig dricka" ber jag och drar i hans ena arm. Han flincar och nickar, jag sätter tänderna mot hans handflata och börjar dricka blodet. Det var så länge sen jag drack. Jag dricker och han smeker mig på huvudet. Jag stönar till lite tyst och fortsätter dricka. "Såja, ta det lugnt" säger han och smeker mig på huvudet. Jag fortsätter men känner sen hur han drar bort sin hand. "Nu räcker det" säger han och ställer sig upp. Jag tittar på honom och ser hur han försvinner in i köket för att ta hand om såret. Jag känner hur jag lugnar ner mig, hörntänderna försvinner och mina ögon går från upphätsande röd till lugnt ljusblå. Jag slickar bort det sista blodet från mina mungipor och går sakta till Sebastian. "Tack herre" viskar jag. Han tittar på mig och nickar. Han är den ända som tar hand om mig även fast att han är människa och jag är en vampyr. Han skyddar mig också från vampyrjägare och håller min vampyr identitet hemlig. När jag var liten vart min familj dödade av vampyrjägare. Mamma sprang iväg till Sebastian's familj och bad om hjälp. De tog sig an mig men de hittade mamma och dödade henne. Mig misstänkte de aldrig men de letar fortfarande efter mig. Och en vampyr kan leva länge, jag är 117 år. Snart 118, jag ställer mig vid fönstret och tittar ut. Jag vill så gärna leva i ljuset och inte i ständigt mörker. Jag vill bli en av de, jag vill bli dödlig.

 

Hoppas ni gillar den :)

 

//Kawaiigirl

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards