yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Welcome To the City del 5

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 21 maj 2015 10:10

Konnichiwa! 


Här kommer del 5 av Welcome To the City


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Jag vaknar upp nästa morgon och sätter mig trött upp i sängen, jag tar på mig mina kläder och fixar mitt hår och smink och går sen trött ner till köket. 

 

(ser ut som på bilden)


Jag gör tea och hör hur pappa pratar i telefon i vardagsrummet. Jag fixar mitt tea och tittar mot vardagsrummet och hör hur han pratar med rektorn om vad som hände igår. Jag suckar, jag vet att han försöker hjälpa mig men det här kommer bara göra saken värre. Jag sätter mig vid bordet och dricker mitt tea, efter en stund kommer pappa in. "Jag har pratat med rektorn och hon skulle prata alvar med dem idag" säger han. Jag suckar och nickar "tack" mumlar jag och dricker mitt tea. Han sätter sig bredvid mig "Vad är det?" säger han. Jag tittar på honom "Det här kommer bara göra saken värre" säger jag. Han skakar på huvudet "Jo det kommer det, jag vet vad eleverna tycker och tänker om mig" säger jag. Han suckar och tittar på mig, jag dricker upp mitt tea och tar min väska och tar på mig mina rosa konverse och går sen till skolan. När jag kommer fram ser jag hur allas blickar dras mot mig. *Bra. de har säkert spridit ett falskt rykte* tänker jag och fortsätter gå. När jag kommer in i korridoren springer Cassandra fram till mig och kramar mig. "Åh Yohio, Isak har spridit ett falskt rykte" säger hon oroligt. "Jag har märkt det" säger jag och tittar på henne. "Isak ljuger och säger att du gick själv till den där kyrkan på kvällen. Nu säger alla att du är något himla creep" säger hon. Jag suckar "Då får de tro det, jag vet själv sanningen" säger jag och tar ut mina saker ur skåpet. Hon tittar på mig och vi går mot klassrumet och sätter oss på våra platser. Efter en stund kommer fler elever in "Vad gjorde du där igår?" skrattar 2 killar. Jag ger dem bara en ilsken blick och tittar sen bort, efter en stund kommer läraren in med rektorn och de ser inte glada ut. Rektorn suckar "Vad menade ni med att låsa in Yohio i kyrkan igår?" säger hon argt. Klassen blir tyst sen börjar de mumla "Jag vill ha ett svar" säger hon. En elev räcker upp handen "Men han gick det själv" säger pojken. Rektorn suckar argt "det gjorde han inte, jag fick ett samtal från hans pappa imorse om att Isak och hans kompisar låst in honom" säger hon och blänger sen på Isak. Han tittar på henne "Det gjorde vi inte" säger han. Då ställer sig Cassandra hastigt upp så stolen välter "Säg sanningen! Du berättade det för mig igår att det var ni! Nu säger du sanningen annars...." säger hon argt. Han tittar på henne sen på rektorn "okej det var vi" säger han. Rektorn tittar på honom "Det ni gjorde var alvarligt. Hade vi inte hittat Yohio så kunde vad som helst ha hänt honom, nu kommer det bli stora konsekvenser för dig och dina kompisar. Ni ska stanna kvar efter skolan och så ska vi prata alvar" säger hon sen lämnar hon klassrumet. Jag tittar ner i min bänk och hör hur alla börjar mumla, på lunch rasten sitter jag på en bänk och väntar på att Cassandra ska komma. Jag tittar upp och ser Isak och hans gäng komma "det är kört för dig" väser han. Jag ställer mig upp "gå iväg, det kommer bara bli värre" säger jag. Han fnyser och puttar mig, "sluta" säger jag. Men han bara fortsätter knuffa runt mig med sina kompisar. Jag skriker, efter en stund kommer Cassandra "Isak, vill du verkligen bli en färgduk?" säger hon argt. Han tittar på henne "Jag är inte rädd för dig" säger han. "Det borde du vara" säger hon surt och puttar bort honom och blänger ilskett på honom. Han tittar på henne men går iväg, hon hjälper mig upp. "Gick det bra?" säger hon. "Det gick bra" säger jag och nickar. Hon nickar, efter skolan går jag hem fort. Men jag känner sen hur någon drar mig bakåt, jag faller ner och tittar upp och ser en från Isak's gäng. "låt mig vara" fräser jag men han börjar sparka mig. Jag skriker och han fortsätter, tillslut får jag nog och ställer mig upp och puttar bort honom. "Jag är trött på att ni mobbar mig. Låt mig vara!" skriker jag argt och springer hem det snabbaste jag kan. 


Så det var del 5 av Welcome To the City


hoppas ni gillar den :)


//Kawaiitjejen

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards