yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Welcome To the City del 4

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 20 maj 2015 08:32

Konnichiwa! 


Här kommer del 4 av Welcome To the City


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Jag försöker öppna dörren men det går inte, de måste ha låst den eller satt något utanför dörren. Jag suckar och tittar mig omkring i den stora salen. Jag går omkring och sätter mig i en av bänkarna, det är aldelles tyst här inne. Jag hör hur jag sakta andas in och ut, jag hör vinden blåsa lite lätt ute. Annars är det helt knäpptyst, jag tar fram min mobil för att ringa efter hjälp men ser att jag inte har någon teckning. *Vad ska jag göra?* tänker jag och tittar omkring efter en annan väg ut. 


Cassandra's Perspektiv


Jag står utanför klassrumet och väntar på att Yohio ska komma men han kommer aldrig. *Han kanske är och hämtar något i sitt skåp eller så* tänker jag och lutar mig mot väggen med böckerna tryckta mot bröstet. Efter en stund kommer läraren och låser upp och vi alla går in i klassrumet. Hon ropar upp oss "Yohio Rehn?" säger hon efter en stund. Inget svar. "Yohio Rehn? Ingen som sett honom?" säger hon. "Han var här tidigare idag" säger jag. Hon nickar och skriver ner något i sitt block men lektionen börjar. Seukunderna blir till minuter som sen blir till en timme, efter en timme och 20 min är lektionen slut och alla springer ut. Jag tar mina grejer och går fram till läraren "Ursäkta mig" säger jag. Hon tittar upp på mig "Behöver du hjälp med något?" frågar hon. Jag skakar på huvudet "Inte direkt, jag bara undrar. Är det här likt Yohio?" säger jag. Hon tittar på mig "Att han är sen till lektioner eller att han inte kommer" säger jag. Hon sätter sig ner på sin stol och tittar på mig "Inte direkt. Han var så i början efter att hans mamma precis hade dött. Då skolkade han en hel del, men efter att han fick ledighet och fick prata med kuratorn så vart det bättre och han kom till skolan och var som vanlig, eller ja lite i alla fall" säger hon. Jag tittar på henne "Vadå lite?" säger jag. Hon tar fram en gammal skolkatalog med enskilda bilder på elever i klassen. "Det här var han innan hans mamma dog" säger hon och ger mig en bild.

 

(bilden)


Jag tar imot bilden och tittar på den, han har blont hår och så färglada kläder. Inte den Yohio jag lärde känna nu. Jag tittar på henne, hon suckar. "Men när han kom tillbaka så var han klädd som han är nu och var fortfarande dyster och så tyst. Innan var han solstrålen i klassen och hade vänner men han var ganska så blyg också" säger hon. Jag nickar "Men nu är han bara inåtvänd och för sig själv" säger hon. Jag nickar "Men tror du att det har hänt nu? Jag menar, han kom ju inte till lektionen nu och han bara försvann efter maten" säger jag. Hon tittar på mig och skakar på huvudet "Jag tror inte det i alla fall, senast han skolkade var för 2 år sen" säger hon. Jag nickar "okej, tack" säger jag och ger henne bilden. Hon skakar på huvudet och ler "Behåll den du" ler hon. Jag ler "Tack" ler jag och går ut ur klassrummet men sen går jag tillbaka. "Snabb fråga. Vart bor Yohio?" säger jag.


Flera minuter senare är jag påväg till Yohio's hus för andra gången, jag tittar mig omkring och försöker komma ihåg beskrivningen läraren gav mig. Sist jag gick hit så gick det så fort så jag han knappt minnas vägen Yohio tog. Jag ser sen huset och går fram och knackar på dörren. Dörren öppnas och jag ser hans pappa, han har ganska så långt brunt hår och en liten skäggstubb. "Hej, är det inte du som är Cassandra?" ler han. Jag nickar "Vi han aldrig träffas senast. Jag heter Tommy" säger han och skakar hand med mig. Jag ler och nickar "Kom in" ler han. Jag nickar och går in, jag följer honom till köket. "Vill du ha något?" säger han. "Tea blir bra" ler jag. Han nickar och fixar kaffe och tea, efter en stund sätter han sig ner vid bordet och serverar mig tea. Jag tar imot koppen och dricker sakta, "Så är det något du undrar" säger han och dricker sitt kaffe. "Jo är Yohio hemma?" säger jag. Han skakar på huvudet "Jag trodde han var i skolan?" säger han. "Han var men han försvann efter maten" säger jag. Han tittar på mig "Vet du vart han kan vara?" säger jag. Han tänker "Jag tror det, men han brukar aldrig gå dit då" säger han. "Vart?" säger jag. "Till mammas grav, men han är aldrig där under skoltid" säger han. Jag nickar sakta och dricker mitt tea, efter en stund har vi druckit klart och vi går dit. Vi kommer fram till kyrkogården men han är inte där. "Vart kan han va?" säger jag oroligt. "Jag ringer efter hjälp" säger Tommy och ringer polisen. Vi går sen omkring och letar efter Yohio men vi ser honom ingenstans. Jag hör sen Isak och hans gäng skratta och prata en bit ifrån. Jag går dit "Har ni sett Yohio?" säger jag. De bara skrattar "Sist vi såg idioten var när vi lurade honom" skrattar Isak. Jag stirrar på honom "Vart är han?" säger jag. "Varför ska du veta det när du kan vara med mig" skrattar han och lägger sin hand runt min axel. Jag stirrar på honom argt och trycker honom mot ett träd "Berätta nu innan jag förvandlar ditt ansikte till en färgduk med färgerna röd, blå och gul" väser jag argt. "Okej okej. Lugn" säger han. "Han är i den gammla övergivna kyrkan vid gläntan" säger han. Jag nickar "Tack" säger jag och släpper honom. Jag går sen till Tommy "Han är i den gammla övergivna kyrkan vid gläntan" säger jag. Tommy stirrar på mig "Vad gör han där?" säger han. "Isak och gänget låste in honom där" säger jag. Han suckar och vi går hem och sätter oss i bilen och åker sen iväg. Det har hunnit bli mörkt, vi kommer till en glänta. Det är skog runt omkring och mitt i gläntan står kyrkan. Det är mörk och tom, ser nästan ut som en scen tagen ur en skräckfilm.


Yohio's Perspektiv


Det har hunnit bli mörkt och jag ser nästan ingenting, jag använder mobilen som ficklampa och jag sitter på golvet lutad mot en vägg och jag läser en gammal bok jag hittade i kyrkan. "Hm, fräckt" skrattar jag tyst och läser i boken. Det står om massa gamla saker från förr, om folk som trodde häxor och vampyrer fanns på riktigt. Jag lägger sen undan boken och tittar mig omkring. Jag hör sen ett knarrande ljud "Vem där?" säger jag. Jag hör hur dörren saka öppnas och någon kommer in. "Vem där?" säger jag igen och börjar bli rädd då jag varken hör eller ser någon. "Yohio?" hör jag en röst säga och det är pappa. "Pappa!" säger jag och springer till honom och kramar honom. Han kramar mig "Hur länge har du varit här?" säger han oroligt. "Sen lunch rasten" säger jag. Han suckar och nickar "Jag ska minsan ringa rektorn imorgon" säger han. Jag nickar sakta "Men hur hittade du mig? Jag har inte kunnat ringa dig" säger jag. "Tacka Cassandra" ler han. Jag tittar åt sidan och ser Cassandra, hon ler och tittar på mig och hennes röda hår hänger över axlarna. Jag ler och kramar henne "Tack för hjälpen" ler jag. Hon ler och kramar tillbaka "Jag trodde inte du var typen som kramades" flinar hon. Jag ler "Jag kan göra undantag" ler jag. "Kom nu så åker vi hem så du kan äta" ler han. Han skjutsar först hem Cassandra, sen när vi kommer hem gör han mat. Jag sitter i soffan under en filt och tittar mig omkring. Efter en stund kommer han med maten och jag tar imot den och äter. "Du är inte sjuk?" säger han och känner på min panna. Jag tittar på honom "Du är inte varm i alla fall" säger han. Jag nickar sakta och äter, "men jag kontaktar rektorn imorgon" säger han. Jag suckar och äter, egentligen vill jag inte det. För jag är säker på att allt kommer bli värre då. Jag känner till eleverna på skolan, jag vet vad de tänker och tycker om mig. 


Så det var del 4 av Welcome To the City


Hoppas ni gillar den :)


//Kawaiigirl

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

23 maj 2015 19:07

Gud va ja gråter
din story gräver si in i mitt hjärta

Kawaiigirl Kawaiigirl

24 maj 2015 10:20

oj, skriver jag så bra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards