yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Welcome To the City del 3

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 19 maj 2015 10:35

Konnichiwa! 


Här kommer del 3 av Welcome To the City


Hoppas ni gillar den^^ 


Yohio's Perspektiv


Jag tittar upp på Cassandra när jag berättat färdigt, hon tittar på mig ledsamt. "åh, jag beklagar sorgen" säger hon ledsamt. Jag nickar långsamt och vet inte vad jag ska svara, vad svarar man på sånt? "Jag saknar henne verkligen" säger jag tyst. Hon nickar sakta och kramar mig, jag blir shockad men kramar tillbaka. Ingen har någonsin kramat mig förut men det här känns bra. Kramen är så varm och full av kärlek, jag tittar sen på henne och hon tittar på mig. "Så vad var det du skrev i det där blocket på kyrkogården?" frågar hon. Jag tittar på henne "lite texter bara, fast jag har tappat gnistan" säger jag. "Kan du inte sjunga lite?" säger hon och tittar på mig. Jag tittar på henne "Jag? Neh, jag kan inte sjunga" säger jag. "Kom igen, snälla" ler hon. Jag suckar "okej då" säger jag och tar fram skrivblocket och börjar sjunga lite. 


"Well done, welcome to the city

You'll become number one
With a witty tounge
We praise the young
Have a ball, have it all, do whatever
Hit the wall, get the call
And you better pay
There's no other way. Throw your pennies in a wishing well

Might get heaven and you might get hell
Thunder, lightning
Ain't that kinda frightning
Saints and sinners on the road to fame
Ain't no winner 'til we know your name
Black, white
Flashlight
Show me what you got. Have a good bite out of the city

Take a long cold look at the world
You might crash, burn
Either way you'll learn
Good bite out of the city" sjunger jag tyst sen slutar jag och tittar på henne. Hon ler och klappar händerna "Vad bra du sjunger" ler hon. Jag ler lite "tack, men den är inte klar än" säger jag tyst och rodnar. Hon ler "Vad heter låten?" säger hon. Jag tittar på henne "Welcome To the City" säger jag och ler. Hon nickar "Du är verkligen duktig" ler hon. Jag ler och rodnar mer, vi sitter där och pratar en stund sen blir det sent och hon måste gå. Jag följer henne till dörren "kul att jag fick komma" ler hon. "Det var kul att du ville komma" ler jag blygt. Hon ler och kramar mig "vi ses imorgon" ler hon och går sen ut. Jag ler och tittar efter henne och stänger dörren när hon gått, jag går in i köket och pappa står och lagar mat. "så du fick äntligen hem en kompis" ler han. Jag nickar och sätter mig vid köksbordet, efter en stund serverar han maten och vi sätter oss och äter. "kommer det bli något mer?" säger han och flinar medans han äter. Jag stirrar på honom "Nej, vi har bara känt varandra i 2 dagar." säger jag och äter. Han skrattar tyst och äter, efter en stund har jag ätit klart. Jag går upp till mitt rum och sitter där en stund och pluggar, jag ser sen att klockan är mycket och jag byter om och går och lägger mig. 


Jag vaknar nästa morgon och klär på mig mina kläder och sminkar mig och fixar håret. Efter en stund är jag klar och jag går ner och äter frukost. 

 

(ser ut som på bilden)


När jag är klar packar jag min väska och går mot skolan och lyssnar på musik, när jag är halvvägs hör jag hur några ropar efter mig. Jag tittar bakåt och ser Isak och hans gäng, jag suckar och fortsätter gå. Efter några timmar i skolan är det lunch rast, jag går ut ur matsalen när jag ätit färdigt. Jag hör hur Isak och hans gäng ropar på mig. Jag ignorerar dem men blir trött på allt tjatande så jag går dit. "Vad vill ni?" fräser jag. "Kom, vi ska visa något" säger dem och går. Jag suckar och följer med, efter en stund kommer vi fram och jag ser en övergiven kyrka. 

 

(Ser ut som på bilden)


"Vågar du gå in?" säger dem och skrattar. Jag suckar och tittar på dem "Bara för att jag klär mig såhär så måste jag inte gilla läskiga saker" säger jag. De skrattar "fegis" säger dem. Jag suckar argt och går in, jag tittar mig omkring. Det är inte så stort, men det är många bänkar och målningar i taket och ett kors. "Det är inte så läskigt här" säger jag när jag hör dörren stängas igen bakom mig. Jag springer mot dörren och bankar "Släpp ut mig!" skriker jag. "Berätta om hur det var att övernatta här imorgon" hör jag de skratta sen springer de iväg. "släpp ut mig" skriker jag och bankar på dörren. Jag suckar sen och glider ner mot golvet längs med dörren och tittar ner.



Så det var avsnitt 3 av Welcome To the City


Hoppas ni gillade den :)


//Kawaiigirl

 

 




 
 
Ingen bild

j lönnkvist

23 maj 2015 19:03

Så fint ja har tårar i mina ögon nu💖

Kawaiigirl Kawaiigirl

24 maj 2015 10:21

kul att du gillar min novell

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards