yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Welcome To the City

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 18 maj 2015 09:20

Konnichiwa! 


Här kommer min nya novell och den heter Welcome To the City


Hoppas ni gillar den :)


Cassandra's Perspektiv


Jag vaknar upp av att alarmet väcker mig, jag gäspar och stänger av det. Jag sätter mig trött upp i sängen och gnuggar mig i ögonen och tittar sen ut igenom fönstret. Det är höst och de färglada löven faller sakta mot marken, jag ställer mig upp och börjar klä på mig kläder. Jag tar mina mörkblåa jeans och en vit tröja med en kofta över och jag borstar mitt röda hår. Jag sminkar mig sen och går ner och äter frukost, det här ska bli min första dag i skolan, jag flyttade hit igår för att mamma fick ett jobb här. Men egentligen ville jag inte flytta, jag hade så många kompisar i min gamla stad och nu bor jag flera mil ifrån dem. Jag äter upp min frukost och börjar ta på mig skorna "Hoppas du får en trevlig dag i skolan" ler mamma och tittar på mig. Jag nickar sakta "var vi tvugna att flytta?" suckar jag. Hon tittar på mig "Du vet att jobbet är viktigt" säger hon. Jag nickar "Men mina kompisar" säger jag. Hon kramar om mig "Du kommer träffa dem snart, vem vet du kanske får nya" ler hon. "Mm, säkert" suckar jag och tar på mig väskan och går ut igenom dörren. Jag ser en massa ungdomra och följer dem, när jag gått en stund ser jag som en svart skugga fara snabbt förbi. Jag tittar mig omkring men ser ingen sen tittar jag framåt och ser en tjej med svart hår i toffsar, runt ena har hon en stor rosa tofs. Hon har en svart kofta och en svart fluggig tjol. lila tights med rosa stjärnor och rosa konverse. Jag tittar på henne *vem är det?* tänker jag och går mot skolan. När jag kommer fram går jag igenom de stora korridorerna och kommer till mitt klassrum och går in. Efter en stund kommer läraren "Hejsan allihopa. Idag har vi fått en ny elev till klassen, hon heter Cassandra" ler läraren och pekar på mig. Alla tittar på mig och jag känner hur jag blir mindre, "Såja, säg hej nu" säger hon. Alla suckar "Hej" säger dem. "Hej" säger jag tyst. "du kan sätta dig hos Yohio" säger hon sen och pekar på personen jag såg tidigare idag. Jag går tyst dit och sätter mig bredvid. Yohio tittar på mig och nu får jag äntligen se hennes ansikte. Hon har mörkt smink och tittar på mig.

 

(ser ut som på bilden)


Jag tittar länge på henne sen tittar hon ut igenom fönstret och lektionen börjar, efter en stund är det lunch och Yohio skyndar sig ut ur klassrumet och bort tillmatsalen. "Hej" hör jag sen en röst säga. Jag tittar upp och ser 2 tjejer, den ena har gröna ögon och blånt hår och den andra brunt med gråa ögon. "Hej jag heter Sandra och det här är min kompis Sofie" säger en av tjejerna. "Hej, jag är Cassandra" säger jag. "Ska vi äta lunch ihop?" frågar Sandra. Jag nickar och följer dem till matsalen och vi sätter oss och äter "Jag ser att du har hamnat med Yohio" säger Sofie. Jag nickar och äter "Hon verkar...." hinner jag säga innan Sofie avbryter mig. "Han" säger hon. Jag tittar på henne "Jag vet men Yohio är en kille" säger hon. Jag nickar och äter "Men vem är Yohio?" säger jag. Hon skrattar lite "Ingen vet direkt så mycket om honom, han är alltid själv och tyst. Himla creep" säger hon och äter. Jag tittar på henne "Det sägs att han ska gå runt på kyrkogården ibland, till och med under kvällen" säger hon sen. Jag lyssnar och äter sakta "Jag har alltid undrat vad han gör" säger hon sen. Jag nickar och äter och tittar bort mot ena änden av matsalen, han sitter där själv i ett hörn och äter. Han ställer sig sen upp och lämnar matsalen, jag äter sen klart och följer Sofie och Sandra tillbaka till klassrumet. Vi står i korridoren och pratar, jag ser sen hur Yohio kommer med sina skrivblock han hämtat från skåpet. Plötsligt faller han mot marken och tappar allt och jag ser att en av killarna la krokben på honom. De skrattar "Ska du till kyrkogården idag igen?" skrattar killen. Yohio plockar upp sina saker och blänger på honom "Inte din sak att veta" fräser han. Killen skrattar och fortsätter, jag kan inte bara stå och se på och går sen fram. "Sluta, han har inte gjort något" säger jag. Killen slutar och tittar på mig "Vad? Han är ett himla creep" säger han. "Och? Du har ingen rätt att göra så" säger jag. Han stirrar på mig och går, Yohio tittar på mig "tack" mumlar han tyst och går sen iväg. Jag tittar efter honom sen på Sofie och Sandra, de bara står och tittar på mig. "Vad?" säger jag. "Ingen har någonsin stått upp för Yohio. Du är den första" säger Sandra och tittar på mig. 


Yohio's Perspektiv


Skolan har slutat och jag packar ner allt i min väska och skyndar mig ut ur skolan "ska du dit igen?" ropar en kille. Jag suckar argt och ger honom fingret och fortsätter gå. Jag lyssnar på musik och går den lilla stigen igenom skogen, efter en stund kommer jag ut på min gata och kommer fram till mitt hus och går in. "hur var skolan?" ropar pappa från köket. "som vanligt" säger jag tyst och går in i köket och gör tea. Han suckar och tittar på mig, jag häller mitt tea i en kopp och häller sen i mjölk och honung. "Vad?" säger jag. "Inget" säger han och går. Jag tar mitt tea och går till mitt rum, rummet är svart med lila detaljer. Jag sätter mig på sängen och dricker, den här dagen har varit långt ifrån vanlig, den där Cassandra stod upp för mig. Det har ingen någonsin gjort för mig, jag tar fram min gitarr och börjar spela lite och skriver sen ner lite på ett papper. Efter några timmar tittar jag på klockan "Jag kanske ska gå nu" säger jag tyst och tar mina saker och packar de i en av mina väskor och går sen ner och tar på mig mina rosa konverse och går sen ut.


Det var första delen av Welcome To the City^^


Hoppas ni gillade den :)


//kawaiitjejen

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

18 maj 2015 11:00

Lite annorlunda story men ändå sånt man alltid pratar om,mobbning
o andra som ställer upp,väldigt bra💝☺😀

Kawaiigirl Kawaiigirl

18 maj 2015 11:14

Ja en vanlig men ändå annorlunda story^^

Hoppas du kommer gilla den :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards