yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Ransom avsnitt 6

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 15 maj 2015 00:58

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 6 av Ransom


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Det har gått 1 dag och jag är ute och leker lite med mamma och pappa. Jag skrattar och har kul men känner hur det svider i handen igen "Är du okej? Är det handen?" frågar mamma. Jag nickar "Det svider lite" säger jag. Hon nickar och solen kommer sen fram lite mer och jag kisar med ögonen "Är dina ögon fortfarande känsliga?" säger pappa. Jag nickar och gnyr lite "Här" säger han och ger mig mina solglasögon. Jag tar på mig dem och det blir bättre, mina ögon är fortfarande känsliga för ljus sen jag hade tejp för ögonen i nästan mer än en vecka. Pappa går sen in och jag är kvar ute med mamma. 


Tommy's Perspektiv


Jag är påväg ut igen tillbaka till de andra när jag ser mannen som räddade Yohio. "Hej förlåt för att jag bara klampar in såhär" säger han. "Det är lugnt, jag hade endå tänkt prata med dig" ler jag och släpper in honom. "Så hur mår Yohio?" frågar han. "Han mår bra, det kommer bara ta en stund innan han blir helt bra" säger jag. Han nickar och tittar på mig "Förlåt om jag säger fel men skulle vi inte ses på måndag? Det kanske är jag som är förrvirad" säger jag. "Jo vi sa på måndag men jag hoppas du inte får fel intryck av mig men jag hoppades vi kunde göra det här idag" säger han. "Det är ju mycket runt mig nu presses, media och allt" säger han. "Nej det är lugnt, vi kan fixa det nu" säger jag och går mot ett rum för att skriva över pengar till honom. Jag sätter mig vid bordet och tar fram en pärm med checkar "Så vad är namnet? James? Jimmy?" säger jag. "Sebastian" säger han. Jag nickar och skriver ner alltig på den. "Får jag fråga dig något" säger han sen. Jag tittar upp på honom "Visst" säger jag. "Varför betalade du inte lösensumman?" säger han. Jag tittar på honom "För att jag slogs med en galning" säger jag. "Ett kontrakt skulle inte ha fungerat. Det roliga är att jag hade betalat 10 gånger så mycket mer en det han ville ha" säger jag sen. "verkligen?" frågar han. Jag nickar. 


Yohio's Perspektiv


Jag är inne och letar efter pappa för att fråga något, jag hör hur han pratar med något från ett av hans kontor. *vem pratar han med?* tänker jag men jag känner igen rösten så väl. Jag ställer mig bakom ett av hörnen vid dörren och tittar in utan att någon ser mig, jag ser sen att det är Sebastian. *Vad gör han här?* tänker jag och stirrar skräckslaget på honom och börjar skaka av rädsla. Jag skakar och tårarna börjar rinna och jag ser att pappa tittar på mig och jag skakar och kissar på mig av rädsla och backar. Han tittar oroligt på mig och jag ser att han fattar att jag är rädd för Sebastian och vet att något är fel. Jag ser sen hur mamma kommer in och de pratar och hon kramar om Sebastian. Jag tittar skräckslaget och undrande på henne. Varför kramar hon honom? Det var han som kidnappade mig och gjorde mitt liv till en mardröm. "Du måste ju få träffa Yohio" hör jag henne säga sen. "Jag hämtar honom" säger hon. Jag tittar på pappa och skakar på huvudet med tårar "Nej" säger han. "Det har hänt så mycket för honom, låt honom få lite andrum" säger han. Jag tittar på pappa och backar bakåt och springer in till mitt rum. 


Tommy's Perspektiv


Jag tittar på Sebastian och ser att han märker att jag börar bete mig konstigt. Jag ska precis skriva under min namnteckning på checken, men gör det inte. Jag kan ju inte ge honom pengarna, det var ju han som tog min son. Men jag skriver under en slarvig namnteckning och river ut den och ger den till honom "Varsågod" säger jag. Han tar imot den och tittar på den sen på mig och jag går för att öppna dörren men han slänger checken på golvet "Den checken är värdelös Tommy" säger han och jag ser att han har tagit fram en pistol. "Sätt dig" säger han. Jag går mot stolen och sätter mig ner "säg det igen, varför betalade du inte lösensumman?" säger han. "Jag sa ju det" säger jag. "Du sa att jag var en vad?" säger han. "Du hade min son" säger jag. "men vart är alla? Vart är din son och fru?" säger han och går iväg. "Jag betalar nu" säger jag. "Bra, ge mig pengarna" säger han. "Okej, vi går till en bank och jag tar ut pengarna åt dig" säger jag. Han nickar "Vi går till banken men inget får gå snett. För om det gör det så kommer Yohio's liv vara i fara varje gång han lämnar huset. Varje gång han går ut för en konsert, ska handla eller träffa en kompis så kommer du undra är det idag han dör? För jag kommer och tar honom då" säger han. Jag nickar sakta och går iväg till banken med honom.


Yohio's Perspektiv


Jag sitter intryckt i ett hörn av burspråket bland alla kuddar och en filt och skakar, mamma kommer in och tittar oroligt på mig "vad är det hjärtat?" säger hon. Jag skakar av rädsla och tittar på hennne "Jag såg honom" säger jag skakandes. "Vem?" frågar hon. "Mannen som tog mig, varför kramade du honom?" säger jag och skakar. "Men han räddade dig hjärtat" säger hon. Jag skakar på huvudet "Han gjorde det för att kunna få pengar, han sa att jag var hans biljett ennu en gång till pengarna" säger jag och skakar. Hon tittar oroligt på mig när telefonen ringer och hon springer iväg och svarar och jag gömmer mig under filten skakandes. 


Tommy's Perspektiv


Jag går in i banken med Sebastian för att ta ut pengarna och alla tittar på oss och många går fram och hälsar och hyllar Sebastian. *Om de bara visste vilken lögnare och hemsk person han är* tänker jag argt. Men jag märker hur det låter som en walkietalkie från hans rock. *Vad är det han döljer? Varför sänker han den hela tiden?* tänker jag undrande och tittar på honom medans vi följer mannen för att ta ut pengarna åt Sebastian. "Det är bara att trycka på den gröna knappen så får du pengarna" säger mannen. Jag nickar sakta, men jag kan inte trycka. Jag hoppas att Andreas kommer snart. Sebastian trycker på knappen och han får pengarna, "Kom nu" säger han. Jag nickar och vi går ut från banken. "Hey Sebastian. Vad är det frågan om? Jag fick nyss ett medelande över radion" säger en polis och går mot honom. "Hey, jag fyller ju år. Det är bara ett bus" ler han men jag ser att han är nervös. "Hey, kan vi prata en stund. Jag fick också medelandet" säger en annan polis. Men Sebastian drar ut sin ena pistol och skjuter ena polisen. Jag hoppar på Sebastian och vi rullar ut på bilvägen och börjar brottas, jag slår honom flera gånger. Efter en stund kommer en polisbil "Han är här!" skriker jag men Sebastian puttar undan mig och försöker fly. Jag springer efter honom och försöker ta honom. Han ska inte få fly, inte efter vad han har gjort mot min son. Jag får tag i honom och han försöker komma loss men jag puttar in honom mot en vägg och han svimmar av. Efter ett tag kommer alla poliser och står vid oss. Jag håller i Sebastian's pistol riktad mot honom. "Släpp den!" ropar Anton. Jag tittar på honom och de andra poliserna "Släpp den!" ropar dem. Jag tittar mot Sebastian som blöder och han kan knappt stå på sina ben, jag tittar mot poliserna igen och ser Sara komma springandes med Yohio. Jag stirrar argt på Sebastian men sänker min pistol "bra Tommy, gå nu därifrån sakta" säger Andreas. Jag ska gå men ser Sebastian ta fram en annan pistol och jag skjuter honom och Andreas skjuter honom också. Sebastian faller ihop på marken och rör sig inte. Jag tappar pistolen och stirrar på honom *Vad har jag gjort?* tänker jag och stirrar på den livlösa kroppen. Sara springer mot mig och håller om mig hårt. Jag kramar tillbaka och smeker henne på ryggen. Jag känner sen hur någon tittar på mig, jag ser då Yohio stå och skaka. Jag går mot honom och håller om honom "Kommer han kunna ta mig igen?" säger han skräckslaget. "Nae, han är borta nu för all framtid. Han kommer inte kunna ta dig igen" säger jag och håller om honom hårt. Andreas kommer sen och hjälper oss hem igenom den stora folkmassan. 

Sen den dagen har jag aldrig släppt min blick ifrån Yohio och har alltid funnits där vid hans sida. 


Så det var sista avsnittet av Ransom


Hoppas ni gillade den :)


//Kawaiitjejen

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards