yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Ransom avsnitt 2

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 21 april 2015 14:24

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 2 av Ransom


Hoppas ni gillar den^^


Tommy's Perspektiv


Vi står och pratar en stund när telefonen plötsligt ringer, jag slänger mig över den men Andreas stoppar mig "Kom ihåg ställ mycket frågor nu. Vart är han? Mår han bra? Okej?" säger han och tittar på mig. Jag nickar snabbt "Och glöm inte att vara lugn" säger han sen. Jag nickar och svarar men det är ingen där "Hallå? Han la på" säger jag och suckar ledsamt och sätter mig ner med händerna på huvudet. "Är han död?" säger jag ledsamt. Andreas stirrar på mig "Säg aldrig död" säger han. Han sätter sig sen bredvid mig "Vi har fler schanser, den här personen kommer ringa dig igen. Vi kommer få tillbaka din son jag lovar" säger han. Jag tittar på honom och nickar men kan inte sluta tänka på Yohio och hur han mår. 


Yohio's Perspektiv


Jag hör hur dörren öppnas och stängs och någon kommer in, jag tittar mig oroligt omkring även fast jag inte kan se något. Den höga musiken sänks och jag hör hur någon sätter sig på en stol bredvid mig, jag vänder huvudet dit och skakar. Jag hör sen prasslande pappers ljud, "öppna munnen" säger en manlig ung röst. Jag tvekar men öppnas sakta munnen "oroa dig inte, det är bara mat" säger rösten. Jag öpnnar och får in något i munnen och jag känner smaken av Daim choklad och jag tuggar sakta på den. "Varför kan man inte börja äta choklad? De hade bara massa makor på affären" säger han och skrattar lite. Jag ler lite och börjar undra vem han är, han verkar trevlig och inte alls farlig. "Vad gör du?" hör jag en röst säga och det är kvinnan som kom in tidigare. Jag sväljer snabbt chokladbiten och skakar, "du är ju helt otrolig" hör jag henne säga till killen sen går hon ut. Han suckar och jag hör sen hur han lämnar rummet och stänger dörren men jag hör samtalet utanför. "du är ju helt otrolig" säger kvinnan. "Hallå, jag gav pojken bara choklad vad är det för fel med det?" säger killen. "Vadå ska du bli kompis med honom nu? Lära känna honom? Tror du att det kommer bli lättare eller svårare för oss då?" snäser hon. "Göra vad lättare?" säger killen. "Martin kom här" hör jag en annan kille säga. "Vad?" säger Martin. "Du kan inte bli kompis med honom, då blir det inte lättare att göra uppdraget" säger han. "Vadå? Vad tror du att pojken kan säga?" säger Martin. Killen suckar "Du gör det inte lättare Martin" säger han. "Vadå lättare, jag kan inte skada någon. Du sa inget om att skada honom" säger Martin argt. "Du Martin" säger kvinnan sen. "Vad vill du nu då Agnes?" säger Martin. "Du leker inte med den pojken, du pratar inte med honom, du går inte till honom. Han är inte ditt husdjur" säger Agnes. "Hey Agnes, ska du prata med min bror ska du vara snäll. Du är inte bossen" säger killen. Agnes skrattar "Jag är inte bossen, min man är bossen här" säger Agnes. 


Martin's Perspektiv


Jag går ut från huset som ligger gömt mitt i skogen och åker ut till stan. Det börjar blåsa kallt och jag går in i en affär, *Vad kan den killen tycka om då?* tänker jag. Jag köper några chokladkakor och ser sen några japanska godisar och drycker och köper det, men inte så långt ifrån mig står Agnes man Sebastian. Det var han som startade allt det här, det var hans plan att kidnappa Yohio för att få pengar. Jag tittar lite på honom och försöker lossas om att jag inte är där, jag har aldrig gillat honom och hans planer. Men jag måste vara med om jag vill ha någonstans att vara då min bror Axel är med i hans gäng. Jag går fram och betalar allt och går sen sakta ut ur affären, jag går snabbt därifrån och ser hur Sebastian tittar efter mig. När jag kommer tillbaka går jag och lägger mig och jag har rumet bredvid Yohio. Jag sover men vaknar av att jag känner något mot mitt huvud, jag tittar upp och ser Sebastian titta på mig med en pistol mot mitt huvud. Jag tänker skrika men han håller en hand för min munn. "Var du inne i affären förut? Skaka eller nicka på huvudet" säger han. Jag stirrar på honom men nickar, "Såg du inte all polis utanför och de letar efter en pojke som försvunnit. Du är ju galen" säger han. Sen tar han bort handen och tittar på mig "Vad ska du med alla anime filmer till förresten? Killen har ju för tusan tejp för ögonen" säger han och tittar på mig. "Jag tänkte att han kunde lyssna på det" säger jag. Sebastian skrattar och skakar på huvudet "Gå inte dit igen, annars åker vi fast" säger han och går ut ur rummet. 


Tommy's Perspektiv


Jag sitter i sovrummet och går igenom massa papper från när andra barn försvunnit för att kunna komma på hur vi ska göra för att få tillbaka Yohio. "Har du hittat något?" hör jag någon säga. Jag tittar upp och ser Sara "Ja, jag har hittat saker vi vet, saker vi inte vet och saker du inte vill veta" säger jag och suckar. Hon tittar på mig "Jag ser det fortfarande framför mig hur han ligger där i sängen med handbojor och tejp för ögonen och jag kan inte hjälpa honom" säger jag och tittar på henne. Jag lägger ner papperna i lådorna när jag sen hör hur det ringer i telefonen. Jag ställer mig snabbt upp "Det ringer i vardagrsrummet" säger jag. "Kom nu, skynda dig" säger Andreas och tittar på mig. Jag nickar och följer med till vardagrsrummet och Sara springer efter. Andreas slänger telefonen till mig och jag fångar den och svarar "Hallå?" säger jag. Andreas och de andra poliserna lyssnar på samtalet genom datorerna och försöker se vart personen ringer ifrån "Har du pengarna?" säger den mörka rösten. "Ja, ja det har jag" svarar jag. "Bra kan du möta mig här?" säger han och ger mig en adress. Jag tittar på Andreas och han skriver upp den och tittar på mig och nickar "Ja det kan jag" svarar jag. "Bra, kom ensam" säger personen sen. "Men jag har inte alla pengar en jag behöver tid" säger jag. "Ljug inte" säger personen. "Men låt mig prata med min son" säger jag. "kom ensam" säger han sen. "Men hur får jag tillbaka min son?" säger jag. "Kan du betala?" säger rösten. "Ja det kan jag" svarar jag. "Bra, då borde det inte vara något problem" säger rösten och lägger på. "Nej hallå, vänta!" säger jag. Jag tittar på Andreas "fick ni allt?" säger jag. Han nickar "Vi fick med allt" säger han. Jag nickar och fixar mig iordning och tar väskorna för att göra mig i ordning att lämna pengarna till den mannen som tog min son. "du borde låta någon annan göra det här Tommy. Jag stoppar inte dig, men jag säger bara att vi inte vet vem den här mannen är, vi vet inget om honom och vi kan inte skydda dig" säger Andreas medans en annan hjälper till att gömma små mikrofoner i kläderna på mig. "Jag klarar mig, jag vill bara få det här understökat och se min son" säger jag och tittar på dem.


Yohio's Perspektiv


Jag hör hur dörren öppnas och den höga musiken sänks och någon går mot mig och det är Martin "Det är snart dags nu, jag ska snart få dig tillbaka till din familj" säger han. "Ska du?" säger jag oroligt. "Jag lovar" säger han och höjer sen musiken och går ut. Jag försöker sätta mig upp och titta efter honom men jag ramlar bakåt i sängen igen. 


Så det var avsnitt 2 av Ransom


Hoppas ni gillar den^^


//Kawaiitjejen

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

21 april 2015 15:41

Usch stackars YOHIOA

Kawaiigirl Kawaiigirl

22 april 2015 10:10

Ja, stackars liten :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards