yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Ransom avsnitt 1

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 19 april 2015 13:52

Konnichiwa! 


Här kommer avsnitt 1 av min nya novell :)


Hoppas ni gillar den^^


Yohio's Perspektiv


Jag bor i en stor stad som heter Hoshi, jag bor där i ett stort hus tillsammans med min mamma Sara och med min pappa Tommy. Tommy är inte bara min pappa utan också min maneger, jag har hållt på med musik enda sen jag var liten och när jag började mer och mer med musik så vart pappa min maneger och det har gått bra för mig. 


Jag vaknar av att mamma kommer in och väcker mig, "Godmorgon" säger hon och ler. "Godmorgon" gäspar jag och sätter mig trött upp i sängen. "Klä på dig och kom ner sen, frukosten är färdig" ler hon. "Okej" säger jag och nickar. Hon ler och går ut ur rummet och ner till köket, jag ställer mig upp och klär på mig och fixar mig i ordning. 

 

(ser ut som på bilden)


Jag går sen ner till köket och sätter mig vid bordet och äter frukost. "Vart är pappa?" frågar jag och tittar mig omkring. "Han är nere på torget för att fixa iordning allt till festen" säger hon. "Okej" säger jag och nickar. Varje år på sommaren så har vi en fest i stan och det är pappa som håller i den. Och mamma jobbar med att hålla ordning och reda i staden. När vi har ätit upp våran frukost och fixat oss i ordning så går vi till bilen och åker in mot staden. När vi kommit fram så är det fultl av folk och man kan köpa massa saker, vi går fram mot scenen och där står pappa. "Hej pappa" ler jag och går mot honom. "Hej Yohio" ler han och kramar mig. Jag ler och kramar tillbaka "Redo att gå upp scen?" säger han och ler. "Såklart" ler jag. Mamma går upp på scenen och ställer sig vid micken "Hej, kul att ni är här igen på Hoshi's årliga sommarfest." säger hon och ler. Publiken ler och jublar "Hoppas ni kommer ha det kul, och nu välkommnar jag min son Yohio upp på scen" säger hon sen. Publiken jublar mer, hon ler och går av scenen. Jag ler och tar mickrofånen och börjar sjunga Heartbreak Hotel, sen sjunger jag Our Story och Don't Let go. Jag avslutar sen med låten Sky Limit. "Tack så mycket!" ler jag efter konserten och sträcker upp handen. Publken jublar mer och en del skriker. Jag ler och hoppar av scenen, "Det där gjorde du bra" ler pappa och kramar mig. "Tack" ler jag och kramar tillbaka. "Jag går omkring lite" säger jag sen och tittar på honom. "Vänta lite så följer jag med" säger han. "Pappa, jag är 17. Jag klarar mig" säger han. Han suckar och tittar på mig "Ja, du har nog rätt. Men ring om det händer något" säger han. "Jadå" ler jag och går iväg. Jag går omkring och det finns massor man kan köpa och det är massa folk över allt. Jag går sen en bit ifrån och kommer till en liten å som rinner igenom staden. Jag ler och tittar mig omkring när jag sen hör någon som går bakom mig "Pappa?" säger jag och ska vända mig om när 2 män tar tag i mig "Släpp mig!" skriker jag men de håller tag i mig. Någon sätter sen något papper runt min mun, jag stretar imot när jag sen känner hur jag blir tröttare och tröttare och allt svartnar. 


Tommy's Perspektiv


Jag och Sara åker tillbaka hem och går in i vardagsrummet "Vart är Yohio?" frågar Sara och tittar på mig. "Han är nog i rum, jag lät honom gå själv en stund på festen" säger jag. "Okej" säger hon och nickar när det börjar ringa. Jag tittar på henne och tar upp telefonen "Du har ett mejl" säger rösten. Jag lägger på och går mot datorn "Vem var det?" frågar Sara. "Inget speciellt, jag fick bara ett medelande om att jag har fått mejl" säger jag och sätter på datorn och öppnar min mejl. Jag öpnnar mejlet och video laddas upp, när den öppnas sätter jag handen för munnen och Sara tappar sitt glas i golvet och skriker. Jag ser hur Yohio ligger i en säng med händerna och fötterna fastspända med handbojor i sängen och han har tejp för ögonen. "Hej Mr Rehn, jag vill ha 2 miljoner kr, du får inte kontakta polisen för då dödar jag honom. Du får inte köra med några trix eller lura mig för då dödar jag honom. Du har 48 timmar på dig att ge mig pengarna, jag hör av mig" säger en väldigt mörk röst och sen slutar videon. Jag stirrar på skärmen och sen på Sara och håller om henne. 


Yohio's Perspektiv


Jag ligger fastkedjad i ett rum och jag ser ingenting och det är hög musik på i rummet, jag hör sen hur någon kommer in i rummet och tar bort handbojorna från mina händer och sätter mig upp. "Öppna munnen" säger en kvinnlig röst och håller en hand runt min käke. Jag skakar och öppnar munnen och jag känner hur hon häller i mig någon dricka. "Svälj det" säger hon och fortsätter. Jag försöker svälja men jag spottar sen upp det på henne "Din idiot" säger hon surt och lägger ner mig i sängen och spänner fast mig och går ut och stänger dörren. Jag skakar "Pappa vart är du?" säger jag med en skakande röst och försöker slita mig loss. 


Tommy's Perspektiv


Jag ser hur Sara sitter med telefonen och ringer, jag springer fram och stoppar henne och lägger på samtalet "Sara, vem ringer du?" säger jag. "Vem tror du?" säger hon med tårar. "Han sa ring inte polisen" säger jag och tittar på henne. "Men vad ska vi göra då?" säger hon med tårar. Jag tittar på henne "Jag vill inte förlora honom" säger jag. "Ring FBi" säger hon. "Men.." säger jag. "Gör det" säger hon gråtandes. Jag suckar och nickar och ringer, efter en stund kommer dem "Hej, jag är Tommy" säger jag och skakar hand med en av dem. "Hej, jag är Andreas" säger mannen. Dem fixar och donar länge och sätter sig sen vid ett bord och alla har datorer " Så, när mannen ringer dig igen så kommer vi kunna se vart han befinner sig och höra samtalet" säger Andreas. Jag nickar "kommer vi få tillbaka Yohio" säger jag oroligt. De tittar på varandra sen på mig och Sara "Vi hoppas det, av 10 barn som försvinner så får vi tillbaka 7" säger han. Jag tittar på honom "Men vad händer med de andra 3?" frågar jag. Han tittar ner sen på mig "De brukar försvinna med personen som tog dem" säger han. Jag lägger handen för munnen och tittar på honom och Sara gråter och kramar mig. Andreas går mot mig och lägger sin hand på min axel "Oroa dig inte, vi får tillbaka honom" säger han.


Så det var avsnitt 1 av Ransom^^


Hoppas ni gillade den :)


//Kawaiigirl

 

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

21 april 2015 12:22

Oj wow de va hårda bud
får ju tårar när jag läser

Kawaiigirl Kawaiigirl

21 april 2015 14:24

ja, här händer det mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards