yohioseremedyfanfics

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Dāku no himitsu avsnitt 5

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 2 april 2015 18:53

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 5 av Dáku no himitsu^^


Hoppas ni gillar den^^


Yohio's Perspektiv


Jag står och tittar på månen och nynnar på låten och hör Seike sen säga något "Yohio hur mår du?" frågar han och står bakom mig. "Jag mår, bra" svarar jag tyst och fnissar och tittar på månen. Han tittar på mig och sen på de andra, jag fortsätter titta upp på månen och jag fnissar. Han tar sen tag i mina händer och sätter mig på sängen, han sätter sig på huk fråmför mig och håller mina händer. "Yohio, titta på mig" säger han. Jag tittar på honom och fnissar "Jag ska ut en stund imorgon. Så var snäll och lyssna på Anton och Markus" säger han. Jag nickar och fnissar "okej" fnissar jag. "Va?! Vart ska du?!" säger Anton och Markus i kör. Han suckar "Jag förklarar sen" säger han. Sen tittar han på mig "Det är dags att sova" säger han. Jag tittar på honom och nickar sakta fnissande, jag gör mig i ordning och lägger mig sen ner i sängen och somnar efter en stund. 


Seike's perspektiv


Jag går ut ur Yohio's rum och stänger dörren sakta. Anton och Markus tittar på mig "Vart ska du imorgon?" frågar de i kör. Jag tar fram en lapp och visar den "Här är medecinerna han behöver. Jag ska köpa de imorgon" säger han. De nickar sakta "Men det där är ju speciell medecin, den får inte vem som helst hämta ut" säger Anton. Jag nickar sakta "Men min bror jobbar på ett apotek, han kommer hjälpa mig" säger jag. De nickar sakta "Hoppas du vet vad du gör" säger Markus. "Såklart jag vet" säger jag. De nickar och vi går och lägger oss, jag vaknar nästa morgon och gör mig i ordning. Jag går sen in i Yohio's rum och han sitter på sängen och gungar fram och tillbaka och fnissar. "Yohio jag går nu" säger jag. Han slutar och tittar på mig och nickar "Var snäll nu" säger jag. Han nickar "Det ska jag" säger han och fnissar. Jag nickar och går ut, efter en stund kommer jag fram till apoteket. Jag går in och tar en kö lapp och sätter mig ner på en stol och väntar. Efter en stund är det min tur, jag går fram och tar fram pappret "Jag vill ta ut det här" säger jag och ger fram lappen. Kvinnan tar den och läser den och ger tillbaka pappret och skakar på huvudet "Har någon skrivit ut det åt dig?" säger hon. "Nej, men jag måste ha de nu" säger jag. Hon skakar på huvudet "Jag kan inte skriva ut det om du inte har ett recept" säger hon. Jag suckar och ber igen men hon säger fortfarande nej. Efter en stund kommer min bror "Seike? Vad gör du här" frågar han och tittar på mig. "Martin! Jag måste få prata med dig" säger jag och tittar på honom. Han nickar och tar mig in i det lilla köket. "Vad är det Seike?" frågar han. Jag ger honom lappen "Jag behöver det där" säger han. Han läser lappen sen tittar han på mig "Varför då? Det här speciella medeciner" säger han. Jag suckar och nickar "Det är till en vän..." säger jag lite tyst. Han tittar på mig "Kan du berätta lite om din så kallade vän?" säger han. Jag biter mig i underläppen "Jo han ehh, hör röster och ser saker. Han kan även börja skratta eller fnisa åt ingenting. Och han kan ibland sjugna läskiga låtar" säger jag lite tyst. Han nickar "Råkar din vän vara blond och heta Yohio?" säger han och tittar på mig. Jag tittar upp på honom "Hur visste du?" frågar jag. "Jag såg detta på nyheterna, plus det här är medecinerna hon sa att han behövde" säger han och tittar på mig. Jag nickar "Men snälla ge mig dem, jag tar bra hand om honom" säger jag. Han suckar "Men..." säger han. "Han är inte alls farlig, han är bara annorlunda. Snälla Martin, han behöver bara någon som är där för honom" säger jag. Han suckar och nickar "Okej, men om någon mer skadas eller om du skadas så ringer jag, okej?" säger han och tittar på mig. Jag nickar och kramar honom "Tack" säger jag. Han nickar och ger mig medecinerna i en påse. Jag tar dem och går tillbaka hem.


Yohio's Perspektiv


Jag sitter på sängen och tittar mig omkring och skrattar. Efter en stund öppnas dörren och Seike kommer in med vatten och en påse. Jag tittar på honom och han tar fram en burk och tar ur en tablett och ger mig den. "Vad är det där?" frågar jag. "Medecin, du behöver det" säger han. Jag tar sakta imot tabletten och vattnet och tittar på det och sen på honom. "Ät den" säger han och tittar på mig. Jag nickar sakta och sväljer den med vattnet, han ler och tittar på mig och tar sen glaset och går ut. Jag tittar mig omkring och känner hur jag börjar bli lugnare och jag lägger mig ner och tittar upp i taket. Jag ligger där en stund men jag hör viskande röster igen, jag sätter mig upp och tittar mig omkring. "sluta viska, jag vill inte höra er!" skriker jag med händerna på huvudet. Seike springer in "Vad är det Yohio?" frågar han oroligt. "Rösterna slutar inte viska!" skriker jag och håller händerna på huvud och gungar fram och tillbaka. smeker mig på ryggen "Lugna dig" säger han. Jag gungar fram och tillbaka och skakar "Sluta viska" säger jag tyst och skakar. Han smeker mig på ryggen och försöker lugna mig men det går inte, han suckar "Jag ska bara fixa en grej, jag kommer snart" säger han och går ut. Jag tittar mig omkring och skakar (här) Jag skakar och hör rösterna viska mer och mer. "Sluta, jag vill inte höra er!" skriker jag. Jag skakar och sätter mig i ett hörn i rummet och jag kryper ihop. Jag skakar och tittar ner och rösterna ekar i mitt huvud "Snälla sluta" säger jag tyst med skakande röst. 


Seike's Perspektiv


Jag sitter i köket och dricker tea, Anton och Markus kommer in. "Seike, vi måste prata" säger Anton. Jag nickar och dricker "Okej, vad är det?" frågar jag. De sätter sig framför mig "Det verkar som att medecinen inte hjälper" säger Anton. Jag tittar på dem och dricker "Han fortsätter skrika och prata om sina röster" säger Markus. Jag suckar och ställer ner koppen "Han har olika medeciner, och medeciner ger ingen värkan direkt" säger jag och knäpper med fingrarna. De tittar på mig och nickar, "Men Seike, varför har vi honom kvar här? Varför lämnar vi inte in honom?" frågar Anton sakta. Jag stirrar på honom och dricker mitt tea "Han behöver någon som är där för honom och kärlek. Inte bli behandlad som någon galning" säger jag och suckar. De tittar på mig och suckar "Men du hörde ju vad de sa att han gör, och du ser ju hur han är" säger dem. Jag suckar "Ni ser bara på ytan på honom, ni ser inte eller tänker på personen inombords" säger jag och dricker. 


Yohio's Perspektiv


(här) Jag sitter och tittar mig omkring och skrattar, rösterna ekar i huvudet på mig. Jag går ut ur rummet och går mot dörren med en kniv i handen. Anton ser mig "Vart ska du?" frågar han. Jag tittar på honom och skrattar och går mot dörren men han hoppar på mig och drar ner mig till golvet. "Släpp mig!" skriker jag och bankar på golvet. "Du ska ingenstans!" skriker han. Jag gråter och skriker "Seike!" ropar jag. Seike kommer in och ser mig och puttar bort Anton och kramar mig "Vad gör du Anton?" säger han argt. "han var påväg ut med en kniv!" säger Anton argt. Han suckar och tittar på mig "Är det sant?" frågar han. Jag tittar ner och nickar sakta, han suckar och sträcker fram handen "Ge mig den" säger han. Jag svarar inte och tittar ner "Ge mig kniven Yohio" säger han. Jag tar sakta fram kniven och ger den till honom. Han tar den och ger den till Anton "Lägg alla knivar i en låda och lås den" säger han. Anton nickar och går mot köket, Seike tar mig till vardagsrummet och sätter mig på soffan. Han går sen till köket och kommer tillbaka efter en stund och ger mig en kopp tea. Jag tar den och dricker sakta, han sätter sig bredvid mig och dricker sakta. Han suckar och tittar på mig "Varför gör du såhär?" säger han. Jag dricker sakta och tittar ner "För att rösterna ber mig" säger jag tyst och dricker. Han tittar på mig och suckar och dricker sitt tea. 


(här


Det är sent och Seike gick och la sig tidigt för att han fick ont i huvudet, Markus ligger också och sover. Klockan är 00:00 och jag sitter på golvet och tittar på månen och hör hur den viskar något. Jag fnissar och tittar på den och Anton kommer "Yohio det är dags för din medecine" säger han och håller i en tablett och ett glas vatten. Jag svarar inte utan tittar på månen och fnissar. Han suckar och går mot mig "Yohio" säger han. Jag vänder mig sakta om och tittar på honom "Yohio gillar kompisar. Yohio döda kompisar" säger jag med ett liten barnröst och fnissar. 


 

(ser ut som på bilden)


Så det var avsnitt 5 av Dáku no himitsu


Hoppas ni gillar den :)


//Kawaiitjejen

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

2 april 2015 23:12

Fan nu börjar de bli lite läskigt asså

Kawaiigirl Kawaiigirl

3 april 2015 00:10

Ja det börjar det bli :o

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 17 mars 2016 23:11

Konnichiwa!   Här kommer min nya novell som heter Yohio & Angel Hoppas ni gillar den^-^   Yohio´s Perspektiv Jag ligger i studio soffan och sover, jag vaknar sen av att något slickar mig på handen. Jag öppnar ögonen och ser Angel. Angel ä...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 15:33


Konnichiwa!   Här kommer del 8 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^   Yohio's Perspektiv   Efter ett de grep de som kidnappat mig så hamnar jag på sjukhus, doktorn undersöker mig men jag har inga alvarliga skador. "Så, får jag åka hem n...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 11 juli 2015 00:08


Konnichiwa!   Här kommer del 7 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Yohio's Perspektiv   Jag håller Jessie i handen och tittar på henne oroligt "Jag kan inte lämna dig" säger jag med tårar. Hon tittar på mig ledsamt "Jag vill inte fö...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 15:32


Konnichiwa!   Här kommer del 6 av Omoide   Hoppas ni gillar den :)   Jessie's Perspektiv   Jag springer hem det fortaste jag kan och springer in "Mamma!" ropar jag. Mamma kommer ut från köket och tittar på mig "Vad är det?" frågar hon...

Av Kawaiigirl Kawaiigirl - 10 juli 2015 01:48


Konnichiwa!    Här kommer del 5 av Omoide   Hoppas ni gillar den^^    Yohio's Perspektiv   Jag sitter i mitt rum och tittar ut igenom fönstret, kan det verkligen stämma det som hon visade mig? Är de verkligen inte mina föräldrar? Jag ...

Presentation


Konnichiwa!!

Jag är Kawaiigirl och kommer skriva fanfics här :)
Det kommer vara Yohio och Seremedy fanfics :)

Ni får gärna ge mig idéer på vad jag ska skriva om :)

Hoppas ni kommer stanna här och följa mina fanfics^^

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards